طرح جنگلکاری دراطراف کربلا به منظورمقابله با ریزگردها نهایی می شود

 

ˈ علی محمد شاعری ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: براساس تفاهم نامه مشترک ایران و عراق در زمینه مقابله با ریزگردها ، جنگلکاری 200 هکتار از زمین های اطراف کربلا بر عهده جمهوری اسلامی ایران است ازاین رو گروه کارشناسان ایرانی برای چگونگی انجام این جنگلکاری هفته آینده به عراق عزیمت خواهند کرد.
 
وی اظهار داشت: بخش خصوصی که متصدی اجرای طرح جنگلکاری در اطراف کربلاست از سوی ایران به کشور عراق معرفی شده است . در نشست اخیر کارشناسان ایرانی و طرف عراقی نحوه واگذاری زمین ، تامین آب مورد نیاز و امنیت کارشناسان ایرانی از سوی عراق مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از مشخص شدن این پارامترها ، عملیات اجرایی کاشت درخت در اطراف کربلا توسط کارشناسان ایرانی آغاز خواهد شد .
 
وی تاکید کرد: کارشناسان ایرانی به طور کامل آمادگی لازم برای درختکاری در اطراف شهر کربلا را دارند و کار اجرایی آن به محض تامین امنیت متخصصان ایرانی ها توسط کشور عراق آغاز می شود.
 
شاعری گفت: براساس این تفاهم نامه مشترک تامین زمین ، آب مورد نیاز و امنیت بر عهده کشور عراق و اجرای عملیات و نگه داری از درختان کاشته شده بر عهده کارشناسان ایرانی است . مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این عملیات در نظر گرفته شده است.
 
وی ابراز امیدواری کرد علمیات اجرایی جنگلکاری در اطراف کربلا امسال آغاز شود. 
 
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: پدیده ریزگردها که 90 درصد منشاء آن خارجی و درصد زیادی از آن از کشور عراق است چند سالی است آب و هوای کشورمان را با مشکل مواجه کرده است و هم اکنون 27 استان کشور درگیر این پدیده هستند .
 
وی ادامه داد: از این رو جمهوری اسلامی ایران تاکنون اقدامات گسترده ای در زمینه مقابله با ریزگردها انجام داده است و تفاهم نامه های بسیاری با کشورهای درگیر با این پدیده به ویژه عراق امضا کرده است و با جدیت پیگیر اجرای مفاد آنهاست.
 
شاعری تاکید کرد: ایران برای همکاری با کشورهای همسایه به منظور اجرای طرح های متعدد مقابله با ریزگردها آماده است زیرا مقابله با این پدیده یک عزم بین المللی با مشارکت کشورهای درگیر را می طلبد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: irna.ir


طرح جنگلکاری دراطراف کربلاعلی محمد شاعریریزگردهاکربلادرخت در اطراف کربلا توسط کارشناسان ایرانیزمینآب


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8229

تعداد اعضا

11964

بازدید امروز

6364

بازدید دیروز

1

متخصصین آنلاین

3724

میهمان آنلاین

25028573

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA