اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف کنترل عفونت‌های بیمارستانی

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert)، حسن فرهادی گفت: بیمارستان‌ها یکی از مهمترین زیرساخت‌های کشور و مکان ارائه خدمات سلامت هستند که ساختارهای آن در ارائه خدمت تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: ایران یکی از تاثیرپذیرترین کشورها در تغییرات اقلیمی است، بنابراین ضوابط مرتبط با اقلیم در طراحی بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته فرهادی، در قوانین جدید تاییدیه آتش‌نشانی و استاندارد بودن آسانسور نیز اضافه شده که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد: در استانداردهای فنی بهداشت محیط و ساختمان به برخی مصالح اشاره شده که به منظور کنترل عفونت، افزایش عمر و ایمنی بیمارستان نیاز به نوسازی دارد و باید سازگار با محیط زیست و از نظر انرژی تجدیدپذیر باشد.
وی اظهار کرد: نقشه‌هایی که از ابتدا طراحی می‌شود، تمام نکات اعم از استانداردها، استفاده از تکنولوژی‌های روز هوشمند و تأمین منابع پایدار را باید رعایت کنند.
فرهادی ادامه داد: دو استاندارد بهداشت محیط در دستورالعمل‌ها ذکر شده که شامل تمامی الزامات بهداشت محیطی و رعایت اصول و مبانی فنی برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رضایتمندی پرسنل است.
به گفته معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در حوزه بهداشت، یک مرکز ارائه خدمات را از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند و در رأس این مراکز، بیمارستان‌ها هستند و این ارزیابی‌ها با هدف جلوگیری از شیوع عفونت در بیمارستان‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه در مکان‌یابی بیمارستان‌ها نیز باید به اصول بهداشتی توجه شود، گفت: پسماند پزشکی، شرایط ساختمانی، آب مصرفی، شرایط رخشویخانه، انرژی مصرفی، ارائه مواد غذایی، مدیریت انرژی، مدیریت حشرات و جوندگان و مبارزه با میکروب‌های مختلف از عوامل کلیدی نظارت بر مؤلفه‌های بهداشت محیط بیمارستان‌ها است.
فرهادی عنوان کرد: برنامه‌ای در زمینه پسماند در اصفهان، همدان و قزوین به صورت پایلوت آغاز شده و امیدواریم نتیجه این پایلوت اثربخش باشد تا با خرد جمعی و همکاری وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذی‌ربط ضوابط مربوطه اصلاح شود.
 
 
 
 
 
HSEexpert.com


اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comدستورالعمل‌های بهداشتیکنترل عفونت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8385

تعداد اعضا

2548

بازدید امروز

5977

بازدید دیروز

4

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

25128295

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA