WHO دو روش درمانی جدید بیماری کووید-۱۹ را تایید کرد

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert)سازمان بهداشت جهانی دو روش درمانی جدید را برای بیماری ناشی از کروناویروس تایید کرد چراکه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نظام سلامت در سراسر جهان را تحت فشار قرار داده است. کارشناسان این سازمان داروی عارضه آرتریت موسوم به بارسیتینیب (baricitinib) و داروی آنتی بادی سوتروویماب (Sotrovimab) را برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کووید-۱۹ توصیه کرده‌اند.
 
کارشناسان اکیدا استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده‌های اینترلوکین-۶ (IL-۶) در ترکیب با کورتیکواستروئیدها برای درمان بیماران بدحال کووید-۱۹ توصیه کردند. به گفته آنان استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئیدها درمبتلایان به نوع شدید کووید-۱۹ منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شود.
 
کارشناسان این سازمان  پیشنهاد کردند که بارسیتینیب و مسدودکننده‌های گیرنده IL-۶ مانند توسیلیزوماب و ساریلوماب اثرات مشابهی دارند و تصمیم گیری در مورد تجویز آنان باید بر اساس مسائلی از جمله هزینه و تجربه پزشک باشد.
 
به گزارش هندوستان تایمز، آنان همچنین سوتروویماب را برای مبتلایان به کووید خفیف که بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن توصیه کردند. استفاده از این داروی آنتی بادی در مبتلایان به نوع خفیف بیماری، منجر به کاهش قابل توجه خطر بستری شدن در بیمارستان میشود. با این حال، طبق دستورالعمل صادر شده این دارو احتمالا تاثیر کمی بر مرگ و میر و استفاده از دستگاه تنفس دارد.
 
 HSEexpert.com


اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comمرجع متخصصان سلامتایمنیhse newsویروسcoronaواکسن


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8229

تعداد اعضا

5183

بازدید امروز

6364

بازدید دیروز

1

متخصصین آنلاین

2264

میهمان آنلاین

25021792

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA