رایزنی برای بودجه سال 99 جهت مقابله با گرد و غبار

علی محمد طهماسبی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه درحال رایزنی برای مشخص شدن بودجه مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور هستیم، اظهار کرد: به‌دلیل آنکه بودجه مقابله با گرد و غبار به‌صورت منابع ارزی از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به‌طور مستقیم به آن اشاره نشده است.
 
  وی با بیان اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی باید با مجوز مقام معظم رهبری باشد، تصریح کرد: از این‌رو پس از مشخص شدن مبلغ این بودجه رییس جمهوری مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی را از رهبری خواهد گرفت و پس از آن مبلغ بودجه گرد و غبار برای تصویب و ابلاغ به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.
 
مدیر کارگروه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور با اشاره به اینکه وسعت کانون‌های داخلی گرد و غبار حدود ۳۴.۶ میلیون هکتار است، گفت: ما مطالعه‌ای روی کانون‌های گرد و غبار در خارج از کشور که غبار آن‌ها به سمت ایران حرکت می‌کند نیز انجام داده‌ایم و بر اساس آن وسعت این کانون‌ها ۳۳۰ میلیون هکتار برآورد شده است.
 
به گفته وی این کانون‌های گرد و غبار خارجی به‌طور میانگین سالانه ۱۵۰ میلیون تن غبارخیزی دارند که بخش‌هایی از آن نیز وارد کشور ما می‌شود.
 
طهماسبی در پایان تصریح کرد: طی سال ۹۹ بودجه مقابله با پدیده گرد و غبار ۲۰ میلیون یورو بود و به‌نظر می‌رسد که طی سال آینده نیز تقریبا مشابه این مبلغ به کارگروه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یابد.
 
 
سازمان حفاظت محیط زیست
 
 
 


سازمان حفاظت محیط زیستآلودگی هوابودجه 99کاهش آلودگی هوامحیط زیستمقابله با گرد و غبار


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8229

تعداد اعضا

11966

بازدید امروز

6364

بازدید دیروز

1

متخصصین آنلاین

3724

میهمان آنلاین

25028575

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA