كاهش شدید استفاده از مشاوه‌های پزشكی در جامعه كارگری

سرپرست اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی و مسئول خانه‌های بهداشت کارگری کشور از افزایش 20 درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه قیمت‌های بالای مشاوره پزشكی جزء تعرفه بیمه‌ها نیست، كارگران بسیار کم از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سید حسین مدنی» در نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار در كاشان، با اشاره به رشد 10 درصدی تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری در پنج ساله اخیر تاکید کرد: تلاش می‌شود تعداد این خانه‌ها در سال جاری 20 درصد افزایش پیدا کند.

مسئول خانه‌های بهداشت کارگری کشور تعداد یک‌هزار و 310 بنگاه اقتصادی دارای 50 تا 500 نیرو در سطح کشور را مشمول تأسیس خانه بهداشت کارگری دانست و افزود: تأسیس این خانه‌ها با کمک رشد ظرفیت‌های شورای هماهنگی و سازمان هلال احمر انجام می‌شود.

وی توسعه کیفی در حوزه خانه‌های بهداشت را موجب سالم‌سازی محیط کار همچنین پیشگیری فعالانه از آسیب‌های اجتماعی نوپدید دانست و گفت: در این زمینه نیز طبق توافقات انجام شده با سازمان بهزیستی، بحث مداخلات سلامت روانی کارگران پیگیری می‌شود.

مسئول خانه‌های بهداشت کارگری کشور در ادامه با تأکید بر راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای برای ارائه خدمات به کارگران گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوران تلفنی برای ارائه خدمات به کاربران ویژه عرصه کار و تولید نیز در دستور کار بوده و این مرکز مشاوره‌ای در روزهای پایانی خردادماه رونمایی و افتتاح می‌شود.

مدنی اعزام مشاور و مددکار به بنگاه های اقتصادی در خصوص حل مشکلات رفتاری کارگران در حوزه ارتباطی آنها در محل و طراحی بسته‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوپدید، تدوین اطلس جامع خانه بهداشت کارگری، تدوین نقشه راه در حوزه پیشگیری، تاسیس یارانه مشاوره برای کمک به مراکز آسیب‌پذیر در جامعه بنا به تشخیص مدیران خانه بهداشت حتی تا پنج جلسه رایگان را از دیگر خدمات و برنامه‌های اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی در سال 92 عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها مختص جامعه کار و تولید در حیطه مدیران، منابع انسانی و مهارت‌های زندگی کارگران است.

سرپرست اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی اعلام کرد: تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی دارای 50 تا 500 نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی در دستور کار امسال است چرا که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزشی در این راستا از توقعات و انتظارات وزارتخانه است.

 

 

منبع: ILNA.IR



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEبهداشتحوادث‌ کارگرانمرگ و میرمشاوره پزشکی‌ آسیب های اجتماعی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2824

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

54

میهمان آنلاین

24496835

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA