نظارت بهداشتی قبل از ترخیص کالا و مواد غذایی از گمرک

یحیی رضایی صبح ديروز در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت در بوشهر اظهار داشت: با توجه به پرشماری کارخانه‌های تولید و بسته بندی مواد غذایی از جمله کنسرو ماهی در این استان نظارت دقیق بر تولید و عرضه آنها در بازار مصرف انجام می‌شود.

به نقل از فارس ؛ وی یادآور شد: اگر مواد غذایی سالم در دسترس مردم قرار گیرد، بسیاری از بیماری‌ها در جامعه کمتر خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: مردم در زمان خرید کالا و مواد غذایی وارداتی به برچسب اصالت کالا دقت کنند و در صورت فقدان آن کالای یادشده را نخرند.

وی گفت: مواد غذایی تولید داخلی نیز باید پروانه بهره برداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در همین راستا ماهانه به طور متوسط 15 مورد نمونه کالای تولیدی داخلی مربوط به سایر استان‌ها که در بوشهر عرضه می‌شود برای اطمینان از سلامت آنها به معاونت مربوطه در دانشگاه‌های علوم پزشکی آن استان‌ها ارسال می‌شود.

وی گفت: بوشهر یکی از دروازه‌های مهم واردات کالا و مواد غذایی کشور است که برای تامین سلامت مردم نظارت بر اقلام وارداتی با حساسیت بالا انجام می‌شود.

وی بیان داشت: هم اینک عمده مواد غذایی کشور از جمله برنج، چای و دیگر محصولات وارداتی از طریق گمرکات استان بوشهر وارد می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هماهنگی لازم بین این دانشگاه و گمرکات استان بوشهر وجود دارد و هیچ کالایی قبل از اطمینان از سلامت آن و کنترل کیفیت غذا اجازه ترخیص ندارد.

رضایی اظهارکرد: تجهیزات مورد نیاز کنترل کیفیت مواد غذایی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و کمتر از دو درصد کالاهای وارداتی برای بررسی سلامت آنها به تهران ارسال می‌شود.

رضایی از ایجاد آزمایشگاه مجهز و مرجع در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قبل از واردات کالا به تجار و بازرگانان مشاوره لازم در مورد مواد غذایی وارداتی داده می‌شود، درصد کمی از اقلام وارداتی مغایرت با استانداردها دارند و برگشت به کشور مبدا یا اجازه ترخیص داده نمی‌شود.

 


خبرهای ایمنی سلامت بهداشتاخبارhealth newsاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار بهداشترواننظارت بهداشتی قبل از ترخیص کالا و مواد غذایی از گمرکبوشهردروازه‌های مهم واردات کالا و مواد غذایی کشوربرنجچای و دیگر محصولات وارداتی از طریق گمرکات استان بوشهر وارد می‌شود


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5119

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

193

میهمان آنلاین

24506237

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA