طرح جامع کاهش آلودگی خاک بزودی تصویب می‌شود

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: کنترل منابع آلاینده،‌ حفظ حاصلخیزی خاک، جلوگیری از فرسایش و تصویب خاک، مدیریت مصرف نهاده‌های کشاورزی و تدوین استانداردها از قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی این طرح است.

وی ادامه داد: همچنین حفظ ضوابط مربوط به آلاینده‌های خاک و افزایش بهره برداری از منابع خاک از دیگر جزئیات این طرح است و با طرح جامع منابع طبیعی ادغام شده و به زودی توسط کمیسیون کشاورزی مصوب می‌شود.

شاعری در خصوص سازمان‌های مجری این طرح اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و دیگر سازمان‌های دولتی که در فعالیت‌هایشان به نحوی به منابع طبیعی مربوط می‌شود اجرا کننده این طرح هستند.

به گفته وی با اجرای این طرح تا افق چشم‌انداز ، آلودگی خاک کشور 100 درصد کاهش یافته و کنترل می‌شود.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: کودها و سموم شیمیایی، نهاده‌های مضر سلامت خاک، پساب‌های صنعتی و کشاورزی و فاضلاب‌های شهری که آلوده کننده خاک هستند با اجرای این طرح شناسایی شده به کلی کنترل می شوند.

شاعری با بیان اینکه شعار سازمان حفاظت محیط زیست «خاک سالم، غذای سالم و انسان سالم است» افزود: اگر خاک یک کشور آلوده شود گیاهان و محصولات آن آلوده شده و با آلوده شدن گیاهان، انسان‌ها و هر موجوداتی که از آن استفاده می‌کنند دچار مشکل می‌شوند پس با خاک پاک، محصول پاک و انسان سالم خواهیم داشت.



health newsخباراخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار بهداشتاخبارطرح جامع کاهش آلودگی خاک بزودی تصویب می‌شودقائم مقام سازمان حفاظت محیط زیستسازمان حفاظت محیط زیستوزارت جهاد کشاورزیوزارت نیرو و دیگر سازمان‌های دولتیکودها و سموم شیمیایینهاده‌های مضر سلامت خاک


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4143

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

292

میهمان آنلاین

24498155

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA