کشف اجزای بدن سه قوچ و میش وحشی در جریان بازرسی از منزل شکارچی متخلف در نیشابور

مسئول پناهگاه حیات وحش حیدری در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشتند.
 
حمید جوانبخت اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از اخذ حکم ورود به منزل و نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.
 
در بازرسی از منزل این فرد یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کالیبر ۱۲ ساخت ایران، ۵۱ عدد فشنگ، یک دوربین چشمی، اجزای لاشه سه راس قوچ یا میش وحشی که در زمان های مختلف شکار شده بودند، لاشه یک کبک، یک جفت شاخ بریده شده قوچ وحشی ۵ ساله و یک خودروی پاترول که توقیف و به پارکینگ منتقل شد، کشف و ضبط گردید.
 
 
بخش اعظمی از گوشت ها از داخل کمدی در این منزل کشف شد که متهم و همسرش برای باز کردن درب آن به شدت مقاومت کرده و ادعا داشتند داخل کمد اسناد محرمانه ای وجود دارد.
 
در این رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.
 
 
بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشى معادل یکصد میلیون ریال و هر عدد کبک معادل دو میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰ به حساب دولت واریز نمایند.
 
همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.
 
 
بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.
 
مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستکشف اجزای بدن سه قوچ و میش وحشی در جریان بازرسی از منزل شکارچی متخلف در نیشابور


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5712

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

133

میهمان آنلاین

24499723

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA