اخبار بین المللی: آیوش، راهنمایی را در مورد نانوموادّ ساختمانی منتشر کرد

#اخبار_بین_المللی
IOSH Offers Guidance on Construction Nanomaterials
 
آیوش، موسسه سلامت و ایمنی کار، گزارشی از یک تحقیق و اصول راهنمایی در باب استفاده از نانومواد در ساختمان را منتشر ساخته است. این گزارش پنجره‌های خود تمیزشونده، سیمان‌های بسیار قوی، و عایق‌های بسیار نازک و بسیار سبک فوق کارآمد را به عنوان سه نمونه از مواد جدید ساختمانی با ویژگی‌هایی که از طریق نانوتکنولوژی‌ها بدست آمده‌اند مورد بحص قرار می‌دهد، و محقّقان تخمین می‌زنند که تا سال 2025 بیش از نیمی از موادّ ساختمانی جدید دربردارنده نانومواد خواهد بود.
 
توصیف شیشه‌های خود-تمیزشونده می‌گوید که آن لایه‌ای از تیتانیوم دیواکسید در مقیاس نانو را داراست که کثیفی را از طریق تأثیر و تأثّر با نور خورشید فرومی‌شکند تا آشغال‌های به جا مانده بوسیله آب باران شسته شود، و می‌افزاید که این تکنولوژی اینک در بام‌های سالن‌های شیشه‌ای موسیقی و شیشه‌هایی که به آسانی در دسترس نیستند به کار می‌رود—این دفترچه راهنما همین‌طور می‌گوید که بام ایستگاه سنت پانکراس لندن با شیشه‌های خود-تمیزشونده ساخته شده است.
 
این سند منتشره می‌نویسد که چقدر تشخیص نانومواد در موادّ ساختمانی دشوار است زیرا به ندرت لیبل شده و هویت آنها مورد تأکید قرار می‌گیرد، و محصولی که تحت عنوان «نانو» لیبل شده باشد ممکن است دربردارنده نانوذرات یا نانوفیبرها باشد، یا مبتنی بر لایه در مقیاس نانو باشد، یا ممکن است صرفاً این چنین لیبل شده باشد تا بلکه در بازارِ فروش جدید و متفاوت به نظر برسد.
 
سند راهنما حاوی فلوچارتی است برای تشخیص ریسک محصولات ساختمانی متأثّر از نانو. این راهنما پیشنهاد می‌کند که از تأمین‌کننده‌ها باید در باب مواد جدید با خواصّ نو پرسش کنیم، ریسک و فایده را در طول مرحله طراحی یک پروژه متعادل کنیم، و ثبت و ضبط کنیم که نانومواد کجا هستند، و اقدامات استاندارد کنترل ریسک را به جهت محصولات مبتنی بر نانوتکنولوژی مورد استفاده قرار دهیم.
 
تیمی تحقیقاتی در دانشگاه لوبورو که بوسیله موسسه آیوش حمایت می‌شود، این راهنما را بر اساس بررسی‌های خودشان در مورد اینکه این مواد در کجا استفاده می‌شوند، و چه میزان رایج هستند، ریسک‌های بالقـوّه آنها، و اینکه کارگران در ساختمان و تخریب چگونه آنها را مدیریت می‌کنند، نشر داده است.
 

منبع:

https://goo.gl/76X9hH



اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستاخبار بین المللی: آیوشراهنمایی را در مورد نانوموادّ ساختمانی منتشر کردIOSH Offers Guidance on Construction Nanomaterials


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5818

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

135

میهمان آنلاین

24499829

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA