یک اورولوژیست مطرح کرد: عوامل بروز سنگ کلیه در کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس،حبیب آریامنش اورولوژیست ، در خصوص علل بروز سنگ کلیه در کودکان اظهار داشت: عوامل زیادی در بروز سنگ کلیه در افراد نقش ایفا می‌کند و برخلاف باور عموم این عارضه در کودکان نیز مشاهده می‌شود.
 
وی افزود: یکی از عوامل ابتلا به سنگ کلیه در کودکان اختلالات متابولیک و ژنتیک است. همچنین تغییرات هورمونی نیز می‌تواند باعث بروز بیماری‌های خاص و بروز سنگ کلیه شود. 
 
آریامنش ادامه داد: اختلالات ایجاد شده در بدن که مانع دفع کلسیم می‌شود منجر به افزایش این ماده معدنی در بدن و کلیه‌ها شده و زمینه سنگ‌سازی را فراهم می‌کند.
 
وی با بیان اینکه اختلالات مادرزادی و ژنتیکی می‌تواند در ایجاد سنگ در مجاری ادراری نقش داشته باشد، گفت: سوءتغذیه و تغذیه نامناسب در کودکان می‌تواند در ایجاد سنگ کلیه به عنوان یک عامل اصلی نقش ایفا کند. 
 
این اورولوژیست عفونت‌ها را یکی دیگر از علل بروز سنگ کلیه در کودکان دانست و گفت: در هنگام بروز عفونت در مجاری ادراری و کلیه‌ها اگر این عفونت‌ها دیر درمان شوند ممکن است اختلالاتی در کلیه‌ها به وجود آورد لذا لازم است به موضوع پیشگیری و درمان در کودکان توجه ویژه داشته باشیم.
 
آریامنش با بیان اینکه آب بهترین نوشیدنی برای دفع سنگ کلیه به شمار می‌رود، گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار می‌تواند باعث افزایش احتمال سنگ‌سازی کلیه‌ها شود همچنین مصرف آب به میزانی که باعث افزایش ادرار و دفع مواد زائد شود توصیه می‌شود.
سنگ کلیه یک ناراحتی شایع است و از هر بیست خانم یا آقا به ترتیب دو و سه نفر این عارضه دردناک را در مرحله‌ای از زندگی تجربه می‌کنند.
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستیک اورولوژیست مطرح کرد: عوامل بروز سنگ کلیه در کودکان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5338

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

243

میهمان آنلاین

24499349

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA