عالی پور خبر داد: پیش بینی مهار آتش سوزی چاه 147 رگ سفید به دو روش خفه کردن و حفر چاه جدید

به گزارش نفت نیوز؛ مهندس بیژن عالی پور ا اشاره به حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در منطقه رگ سفید برای بررسی وضعیت چاه ۱۴۷، گفت: جلسه ای که پس از بازدید از منطقه با اعضای کمیسیون انرژی مجلس داشتیم بسیار روحیه بخش بود و نمایندگان به ما اطمینان دادند که از هیچ کمک ی دریغ نخواهند کرد.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در این جلسه سوالات خود در خصوص روند مهار آتش را مطرح کردند و این سوالات پاسخ داده شد.پیش بینی مهار آتش سوزی چاه 147 رگ سفید به دو روش خفه کردن و حفر چاه جدید
عالی پور تاکید کرد: بررسی دقیق علت فوران چاه و آتش سوزی پس از اطفای کامل حریق ممکن خواهد شد و نتایج بررسی ها به صورت شفاف به کمیسیون انرژی مجلس ارائه می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: من و سایر مدیران ذیربط به صورت روزانه از روند عملیات در منطقه بازدید می کنیم و در ساعت یک بعد از ظهر هر روز با کلیه مسئولان فعال در این زمینه جلسه ای برای بررسی روند کار و رفع نواقص احتمالی برگزار می شود.
وی درخصوص وضعیت کنونی طرح اطفای حریق، بیان کرد: بنا بر تصمیم گیری های انجام شده، دو روش خفه کردن چاه و حفر چاه به صورت همزمان در حال اجرا است. لوکیشن c امروز عصر آماده می شود و دکل ۹۳ شرکت ملی حفاری در این لوکیشن مستقر خواهد شد. لوکیشن A نیز امروز آماده شده و دکل ۹۴ شرکت ملی حفاری به زودی در آن محل مستقر می شود.
عالی پور ادامه داد: تمام جاده های ورودی و محل کمپ نیز برای کارگران هر دو لوکیشن آماده شده است که امیدوارم هرچه سریع تر با استقرار دکل، حفاری در لوکیشن C آغاز شود.
وی تشریح کرد: حدود ۷۰ درصد تجهیزات روی چاه تا دیروز عصر برداشته شده اند و از دیشب به اتفاق همکاران HSE ستاد شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی حفاری باقیمانده تجهیزات دهانه چاه در حال پاکسازی است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: به دلیل حرارت بسیار بالای چاه، تعدادی کانتینر را به عنوان حائل حرارت قرار می دهیم و با پشتیبانی ماشین های آتش نشانی آب افشانی روی پرسنل برای خنک نگه داشتن آنان اجرایی خواهد شد.
عالی پور در پایان گفت: هر دو روش حفاری و خفه کردن چاه را به صورت همزمان پیش می بریم تا درصورتی که روش خفه کردن چاه پاسخ نداد دچار مشکل نشویم و در آینده دو چاه که برای مهار آتش حفر شده اند، تولیدی خواهند شد.
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستعالی پور خبر داد: پیش بینی مهار آتش سوزی چاه 147 رگ سفید به دو روش خفه کردن و حفر چاه جدید


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4032

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

233

میهمان آنلاین

24498043

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA