رئیس سازمان نظام‌مهندسی و ساختمان استان زنجان تأکید کرد: نقشه‌های ایمنی پیوست نقشه‌های پروژه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی و ساختمان زنجان، حسن مجتبی‌زاده با تأکید بر اینکه نقشه‌های ایمنی پیوست نقشه‌های پروژه می‌شود، افزود: طبق مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان که در خصوص ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا است مصون و محفوظ بودن کلیه کارگران و افرادی که به نحوی در کارگاه ساختمانی با عملیات ساختمانی ارتباط دارند و همچنین مصون بودن کلیه افراد که در مجاورت یا نزدیکی) شعاع مؤثر کارگاه ساختمانی عبور و مرور، فعالیت یا زندگی می‌کنند باید تأمین شود.
 
وی تصریح کرد: در هر کارگاه ساختمانی سازنده موظف است اقدامات لازم به منظور حفظ و تأمین ایمنی، بهداشت کار و حفاظت محیط‌زیست را به عمل آورد و سازنده و سایر کارفرمایان کارگاه‌های ساختمانی باید برای تأمین ایمنی، سلامت و بهداشت کارگران، وسایل و تجهیزات لازم را بر اساس مقررات تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهند.
 
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: طبق ماده ۱۸ قانون کار سازنده باید کلیه نقشه‌ها و مشخصات فنی از نظر ایستایی (وسایل و سازه‌های حفاظتی از قبیل راهرو سرپوشیده موقت، حصار حفاظتی موقت، توقفگاه و گذرگاه وسایل، تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی و همچنین شمع‌ها، سپرها، پایه‌های پل‌ها، حفاظ‌ها و دست‌اندازها و وسایل و تجهیزاتی از این قبیل را قبل از ساخت، نصب و بکارگیری به تأیید شخص ذیصلاح دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی) در حدود صلاحیت مربوط برساند و یک نسخه از آن را جهت نظارت در اختیار مهندس ناظر قرار دهد. نقشه‌ها و مشخصات فنی راهرو سرپوشیده و حصار حفاظتی موقت نیز باید به تأیید مرجع رسمی ساختمان برسد.
 
مجتبی‌زاده با بیان اینکه سازنده طبق مبحث بیستم مقررات ملی ساختمان باید به پیام‌رسانی مؤثر و مطلوب به منظور تأمین ایمنی، بهداشت کار و حفاظت محیط‌زیست در داخل و اطراف کارگاه ساختمانی با استفاده از علائم تصویری هشداردهنده الزام کننده و آگاه‌کننده اقدام نماید، اظهار کرد:
 
مهندس ناظر موظف به نظارت بر اجرای مقررات مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در خصوص ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا، در عملیات ساختمانی است و هرگاه مهندس ناظر در ارتباط با عملیات ساختمانی، مواردی را خلاف این مبحث مشاهده نماید، باید ضمن تذکر کتبی به سازنده، مراتب را به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اعلام نماید.
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیسترئیس سازمان نظام‌مهندسی و ساختمان استان زنجان تأکید کرد: نقشه‌های ایمنی پیوست نقشه‌های پروژه می‌شود


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

1535

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24490032

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA