دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، تفاوتی نمی کند دروغ ما مصلحت آمیز باشد یا فتنه برانگیز، مهم این است هر چه که باشد زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود. در واقع، اهمیتی ندارد دلیل دروغ گویی ما چیست؛ برای جلوگیری از یک پیشامد ناگوار یا برهم زدن میان دو نفر، نتیجه این کار چیزی نیست جز آسیب های گاه جبران ناپذیر جسمی و روحی.
 
بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه سن دیگو، راست گوها افرادی شادتر و سالم تر هستند. شاید این یافته ها در نظر ما چندان دوست داشتنی نباشند؛ ولی واقعیت این است که ارتباط مستقیمی میان میل به دروغ گویی با میزان مهربانی افراد وجود دارد. به گفته دانشمندان: انسان هایی که محبت و مهربانی بیشتری در دل خود دارند کمتر از دیگران دروغ می گویند. دلیل این اتفاق، اجتناب و ترس افراد مهربان از آسیب رساندن به دیگران است.
 
جالب اینجاست که به شکل قابل توجهی افراد صادق از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند. احساس شادی و رضایت خاطر بیشتر از زندگی بارزترین ویژگی چنین گروهی است. در نقطه مقابل، آنها که به هر دلیل دروغ می گویند اغلب شادمانی کمتری را در زندگی تجربه می کنند.
 
منبع دیلی میل
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستدروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4859

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

208

میهمان آنلاین

24505978

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA