سخنگوی دولت: شرکت ها و پیمانکاران نفتی در داخل ایران تحریم نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه‎شنبه، 23 شهریورماه) در نشست خبری با بیان این که دولت هیچ یک از تحریم هایی را که بدخواهان علیه ملت ایران تحمیل کرده‌اند به رسمیت نمی‌شناسد گفت: این که گفته می‌شود برخی شرکت ها و پیمانکاران نفتی به دلیل تحریم های خارجی در داخل نیز تحریم هستند صحت ندارد.
 
وی افزود: اگر یک نهاد و یا شخصیت حقیقی و یا حقوقی به دلایل غیر هسته‌ای هنوز از طرف کشورها و شرکتهای خارجی تحریم باشد، ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم، اما اگر این شرکت بخواهد با طرف خارجی ال سی باز کند ممکن است شرکت خارجی ال سی را قبول نکند، اما همان شرکت و پیمانکار در داخل کشور با محدودیتی مواجه نیست.
 
نوبخت در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد در داخل با قرادادهایی نظیر FATF و یا قراردادهای نفتی مخالفت می‌کنند، تصریح کرد: به برخی هرچه گفته شود که قراردادهایی نظیر قراردادهای نفتی اصلاح شده‌اند باز عنوان می‌کنند هنوز مشکلی وجود دارد و نظر ما تامین نشده است، ما چطور باید نظر آن ها را تامین کنیم؟
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری در این مورد که گفته شده است، ایران در مورد پرونده کرسنت در دادگاه محکوم شده است، عنوان کرد: خبری در این مورد ندارم.
 
وی همچنین به موضوع خروج پتروشیمی ها از بورس اشاره کرد و گفت: دولت موضعی در این مورد ندارد و موافق خروج پتروشیمی ها از بورس نیست.
 
نوبخت در ادامه و در پاسخ به منتقدان قرارداد FATF، افزود: تاکنون ابهام ها و اتهام های فراوانی در این زمینه مطرح شده که مسئولان ذیربط دولتی به این گونه ابهام ها پاسخ داده‌اند، بویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی که در برنامه زنده تلویزیونی به طور مستقیم به سوال ها پاسخ داد.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: صرف نظر از این که نوع مباحث، مباحثی نیست که جمع بندی آن در رسانه ها و فضای مجازی و گفتگوی مطبوعاتی رسیدگی شود، FATF موضوعی تخصصی و ملی است.
 
وی به انتقادهای وارد شده به قرارداد FATF در تریبون های نماز جمعه اشاره و عنوان کرد: از تریبون نماز جمعه انتظار داریم تقوا، عدالت، مسائل دینی و سیاست را ترویج کنند، از سوی دیگر در شورای عالی امنیت ملی که سران قوا، فرماندهان نظامی و جمعی از وزرا حضور دارند مباحثی که امکان دارد منافع ملی را مخدوش کند مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
نوبخت گفت: از جمع بندی شورای عالی امنیت ملی نسبت به این موضوع با خبر هستیم و هر بخشی که لازم باشد دبیر این شورا اطلاع رسانی می‌کند و جای اینگونه مباحث در شورای عالی امنیت ملی است.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: احساس می‌کنم پرسش هایی در رسانه ها مطرح می‌شود که شونده در شرایطی قرار می‌گیرد که برای توضیح، باید مطالبی را بیان کند که نباید در آن تریبون گفته شود، همچنان که در تریبون دیگر کشورها نیز اینگونه مباحث شنیده نمی‌شود.
 
وی افزود: ایران دشمنانی دارد، چرا چنین فضایی را بوجود می‌آوریم، به همین جهت در ارتباط با FATF شورای عالی امنیت ملی جمع بندی خود را داشته و اطلاع رسانی می‌کند.
 
نوبخت با تاکید بر این که جواب های دولت صریح و قانونی است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تلاش کرد تا هر آنچه را که مدنظر سوال کنندگان است، اصلاح کند اما هر از گاهی فردی یا کارشناسی نظری می‌دهد، بنابراین دولت چه اقدامی باید انجام دهد تا این گونه نظرات را تامین کند؟
 
سخنگوی دولت عنوان کرد: فرزندان ملت بر همه موضوع ها حساس هستند و زیر هر قراردادی که منافع ملی مطرح نباشد، امضا نخواهند کرد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستسخنگوی دولت: شرکت ها و پیمانکاران نفتی در داخل ایران تحریم نیستند


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5141

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

198

میهمان آنلاین

24506259

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA