وجود ٥٠ برابر حد مجاز سرب در تنباکوهای معطر/ سرطانزا بودن تنباکوهای معطر قطعی است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت در برنامه نبض شبکه خبر با اشاره به ترکیبات سرطانی موجود در قلیان های معطر میوه ای تاکید کرد: کیفیت تنباکوهای قلیان بسیار پایین است و آب موجود در قلیان نمی تواند مواد مضر را در خود حل کند، زیرا ترکیبات این مواد حلال در آب نیست و عملا فضا را برای استنشاق بیشتر این مواد آماده تر می کند.
 
دکتر صادق نيت از «بنزن» به عنوان خطرناك ترين حلال صنعتي در تنباكوهاي اسانس دار نام برد و افزود: بنزن، مهمترين عامل در بروز سرطان خون است.
 
وی گفت: دود قلیان از طریق پوست نیز قابل جذب است، لذا کودکان نباید در معرض دود سفید قلیان قرار بگیرند.
 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با انتقاد از اينكه مصرف قليان در كشور خانوادگي شده است، ادامه داد: مصرف يك وعده قليان برابر با دود كردن 100 نخ سيگار و به عبارتي 5 پاكت سيگار است.
 
دکتر صادق نیت افزود: افزایش سرطان ریه در جامعه بدون شک مربوط به مصرف سیگار و قلیان است، و در کشورما سالانه 10 هزار میلیارد تومان برای خرید مواد دخانی مانند سیگار و قلیان خرج می کنند و 20 هزار میلیارد نیز سالانه صرف درمان این افراد می شود.
 
وی یادآور شد: در اماکن عمومی قریب به 28 استان کشور قلیانی عرضه نمی شود، اما متاسفانه در تهران و چند استان دیگر شاهد عرضه مستقیم قلیان در اماکن عمومی هستیم.


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستوجود ٥٠ برابر حد مجاز سرب در تنباکوهای معطر/ سرطانزا بودن تنباکوهای معطر قطعی است


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

5198

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24493695

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA