رییس مرکز سلامت محیط و کار تاکید کرد: ضرورت اجرای ارگونومی در مدارس و ایجاد مدرسه سالم

به گزارش وبدا، دکتر خسرو صادق نیت، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت اجرای ارگونومی در مدارس و ایجاد مدرسه سالم گفت: دانش آموزانی که به طور مكرر در مدرسه از وسايلي استفاده می کنند كه با ابعاد آنتروپومتري آنها مغایرت دارد در آینده با بروز پیامدهای منفی از جمله خطر ابتلا به بیماریهای اسکلتی عضلانی به ویژه در بزرگسالی مواجه خواهند شد.
 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار با اشاره به اهمیت و ضرورت سلامت جسمی دانش آموزان حین تحصیل در مدرسه گفت: یک دانش آموز ساعات طولانی در کلاس درس به سر می برد و تناسب ميز و صندلي براي فراهم کردن آسایش و جلوگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی آنان امري ضروري و حياتي مي باشد.
 
دکتر صادق نیت با بیان اینکه مرکز سلامت محیط و کار پيشنهادات خود در رابطه با ورود الزامات و مقررات ارگونوميكي مرتبط با مدارس و دانش آموزان را ارائه کرده ، خاطرنشان کرد: این مرکز پیشنهادات لازم را که در برنامه "زير نظام تامين فضا، تجهيزات و فناوري نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي" كه يكي از شش نظام سند تحول بنيادين نظام آموزشي وزارت آموزش و پرورش می باشد را به سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور ارائه کرده است.
 
وی گفت: این برنامه بعد از تصویب شوراي عالي آموزش و پرورش، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با امضای رئيس جمهور به صورت قانون ابلاغ می گردد تا مطایق قوانین، طراحي و ساخت فضا و تجهيزات آموزشي مرتبط با دانش آموزان نظير؛ ميز و صندلي، نيمكت و كوله پشتي بر اساس ابعاد و اندازه هاي آنتروپومتريكي دانش آموزان ايراني و الزامات و استانداردهاي ارگونوميكي انجام شود.
 
گفتنی است در این جلسه، مدير كل دفتر فني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، رئيس گروه معماري سازمان نوسازي، رئيس گروه توسعه بهداشت و ايمني مدارس وزارت آموزش و پرورش، كارشناس مسئول دفتر تاليف كتب درسي ابتدايي و متوسطه نظري كتابهاي درسي وزارت آموزش و پرورش، رئيس گروه خانواده و سلامت دفتر تاليف كتابهاي درسي فني حرفه اي و كار و دانش سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، نماينده دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي،نماينده دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش، كارشناس مسئول مشاركتهاي مردمي سازمان نوسازي كشور و نماينده دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیسترییس مرکز سلامت محیط و کار تاکید کرد: ضرورت اجرای ارگونومی در مدارس و ایجاد مدرسه سالم


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2523

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

183

میهمان آنلاین

24503641

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA