«مرگ براثر برق گرفتگی غیرمستقیم» نتیجه قصور کارفرماست

«غلامرضا غفوری»، مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار در گفتگو با ایلنا گفت: مرگ کارگران براثر برق گرفتگی غیرمستقیم و تماس با تجهیزات الکتریکی غیر مطمئن، حاصل اهمال کارفرمایان است.
 
وی برای نمونه به حادثه مرگ کارگر مرندی براثر برق گرفتگی در ۲۱ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: ماده ۲۲ آیین نامه حفاظت تاسیسات الکتریکی در کارگاه‌ها، کارفرما‌ها را ملزم می‌کند که سالانه از وزارت کار گواهینامه صحت عملکرد سیستم اتصال به زمین بگیرند.
 
وی ادامه داد: این سیستم، برای اجتناب از برق گرفتگی غیر مستقیم ضروری است و نکته مهم این است که نصب این سیستم در حالی که می‌تواند به راحتی از بروز حوادث مرگبار جلوگیری کند، هزینه چندانی نیز برای کارفرما دربر ندارد غفوری افزود: به احتمال زیاد کارگاههایی که این حوادث در آن‌ها رخ می‌دهد، فاقد این گواهینامه هستند و در این شرایط، تقصیر متوجه کارفرماست.
 
وی در تشریح این مطلب گفت: اگر در کارگاهی در اثر عدم رعایت الزامات قانونی، حادثه رخ بدهد، بدون شک کارفرما مقصر است و بازرسان ایمنی وزارت کار باید برای کارفرما، تقصیر در نظر بگیرند و در عین حال، تامین اجتماعی نیز از کارفرمای خاطی خسارت می‌گیرد.
 
غفوری در پایان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۸ مشاور ایمنی برق تحت پوشش و نظارت وزارت کار در سراسر کشور مشغول به کار هستند که این کار‌شناسان گواهینامه‌های صحت عملکرد سیستم‌های برقی کارگاه‌ها را صادر می‌کنند.
 

 



اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیست«مرگ براثر برق گرفتگی غیرمستقیم» نتیجه قصور کارفرماست


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

2352

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24490849

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA