نجات معجزه آسای کارگر چاهکن از زیر خروارها خاک + عکس

در پی تماس با سامانه ۱۲۵ و خبر وقوع حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:38 عصر جمعه  زنگ ایستگاه ۱۱۳ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۲ به بزرگراه امام علی (ع)، تقاطع منصور شرقی اعزام شدند.  
 
 
مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی به همراه مدیران و معاونان این منطقه عملیاتی در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یک مقنی در حال حفر چاه فاضلاب در عمق حدود ۵ متری بود که پس از ریزش دیوار‌ها بر اثر سست بودن خاک و افتادن یک تخته سنگ بزرگ روی سراین کارگر زیر خروار‌ها خاک مدفون شده بود.
 
 
وی افزود: این کارگر ۲۸ ساله -تبعه افغان بنام سرور - که در هنگام حفر چاه درعمق حدود ۵ متری بر اثر ریزش خاک به کلی زیر آوار مدفون شده بود بر اثر وجود روزنه‌ای در کنار تخته سنگ سقوط کرده بر روی سرش تا حدودی می‌توانست نفس بکشد.
 
وی افزود: وجود روزنه امیدواری در آتش نشانان برای آوار برداری را دو چندان کرد.
 
 
آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه، استفاده از مخلوط گچ و آب به دیواره‌های چاه برای جلوگیری از ریزش آن عملیات نجات این کارگر جوان را آغاز
کردند.
 
داوری با اشاره به شرایط حساس نجات این کارگر گفت: تیم نجات با خاکبرداری و آزاد کردن اطراف کارگربا توجه به ریزش‌های مکرر دیواره چاه پس از حدود ۴ ساعت عملیات بی‌وقفه موفق به آزاد کردن بدن وی شدند.
 
گفتنی است: آتش نشانان پس از مهار او توسط هارنس و استفاده از سه پایه چاه در حضور عوامل اورژانس حاضر در محل اقدام به بیرون کشیدن وی کردند و کارگر جوان را زنده تحویل عوامل اورژانس دادند.(ایلنا)
 
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیست49درصد فوتی های تصادفنجات معجزه آسای کارگر چاهکن از زیر خروارها خاک


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

3164

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

66

میهمان آنلاین

24479334

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA