جای خالی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حوادث و بلایای طبیعی مشهود است

محمدفرید لطیفی در حاشیه دومین روز از کنفرانس ملی مدیریت بحران کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد،درباره این کنفرانس گفت: دومین روز از کنفرانس در حالی برگزار شد که سه تفاهم‌نامه مهم در آن به امضاء رسید. بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان مدیریت بحران و سه سازمان بیمه‌گر به امضاء رسید که براساس آن بنا شد تا ساز و کار تشکیل کنسرسیومی که در آن شرکت‌های بیمه‌گر اقدام به بیمه کردن اموال منقول و غیرمنقول شهروندان کنند، تشکیل شود.

لطیفی با اشاره به تفاهم‌نامه دوم اظهار کرد: در تفاهم‌نامه دومی که میان دانشگاه مالک اشتر و صندوق بیمه کشاورزی به امضا رسید، مقرر شد تا این دانشگاه فناوری‌های نوین خود را برای ارزیابی خسارات در اختیار صندوق بیمه روستایی قرار دهد تا سرعت تعیین خسارات و ارزیابی آن افزایش یابد.

دبیر سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران افزود: تفاهم‌نامه سوم نیز میان صندوق بیمه کشاورزی و پژوهشکده بیمه کشور منعقد شد و مقرر شد تا از ظرفیت‌های این صندوق و پژوهشکده نیز استفاده لازم انجام شود.

لطیفی ادامه داد: همچنین در این کنفرانس بنا شد تا دانشگاه مالک اشتر به شکل پایلوت در تعیین خسارات با اداره کل مدیریت بحران استان قم نیز همکاری داشته باشد که امیدواریم دیگر مدیران کل بحران در استان‌های کشور نیز چنین رویکردی را اتخاذ کنند.

دبیر سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران همچنین به ضرورت حضور رسانه‌ها در مدیریت بحران و حوادث اشاره کرد و گفت: جای خالی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی درست در حوزه حوادث و بلایای طبیعی مشهود است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

به گزارش ایسنا، سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران کشور با تمرکز بر دو موضوع مقاوم‌سازی و بیمه امروز به کار خود پایان می‌دهد.(ایسنا)

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseجای خالی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حوادث و بلایای طبیعی مشهود است


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1574

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

3

میهمان آنلاین

24495585

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA