شرط اعطای نشان ایمنی و سلامت به صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر  هدایت حسينی روز شنبه در همايش روز جهانی غذا که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بيان اينكه اكنون حدود یک ميليارد نفر از مردم دنيا از غذای كافی و سالم برخوردار نيستند، گفت: بايد شرايطی ايجاد كنيم تا غذای بيشتر و سالم‌تر به دست همه مردم در تمام نقاط دنيا برسد. اين امر مستلزم اين است كه زنجيره غذا از توليدكنندگان، فرآوری كنندگان غذا، سيستم حمل و نقل و سازمان‌های نظارتی و بازرسی و خود مصرف‌كنندگان براساس اصول و مبانی علمی حركت كنند.

وی يكی از برنامه‌های سازمان غذا و دارو را اعطا نشان ايمنی و سلامت غذا به محصولات غذايی كه علاوه بر سالم بودن، به شيوه سالم نيز توليد می‌شوند، دانست و افزود: اين محصولات، محصولاتی هستند كه در ارتقاء سلامت مصرف كننده تاثير بسزايی دارند.

حسينی با اشاره به برگزاری ۱۲ دوره اعطای نشان ايمنی و سلامت غذا خاطرنشان كرد: تاكنون ۱۴۵ محصول نشان ايمنی سلامت را از سازمان غذا و دارو دریافت كرده‌اند و امروز ۲۶ محصول ديگر اين نشان را دريافت می‌كنند.

وی نشان ايمنی سلامت غذا را عالی ترين نشان وزارت بهداشت در حوزه ايمنی مواد غذايی اعلام كرد و گفت: صنايعی اين نشان را دريافت می‌كنند كه محصولاتشان دارای ارزش غذايی بالا و فاقد افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده باشد. تاكنون صنايع گروه محصولات صنايع لبنی توانسته‌اند با ارتقا محصولات توليدی و محصولات غنی‌شده به ويژه غنی شده با ويتامين D اين نشان را دريافت كنند.

مديرکل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي غذایی و آشاميدنی سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به ضررهای مصرف برخی تنقلات به علت دارا بودن چربی، نمك و اسيدهای چرب ترانس اين نشان به صنايعی اعطا مي‌شود كه ميوه‌های خشك، فرآورده‌های كنجدی و فرآورده‌های خرما توليد می‌كنند تا ضمن قرارگيری اين محصولات در سبد غذايی مردم، سرانه مصرف آنها نيز بيشتر شود.

حسينی از اعطای نشان ايمنی و سلامت غذا به برخی از توليدكنندگان برنج ايرانی خبر داد و گفت: برنج ايرانی يكی از بهترين برنج‌ها در دنيا است. با توجه به ارزيابی‌های به عمل آمده برخی توليد كنندگان توانسته‌اند با كاهش ۵۰ درصد آلودگی اين محصول نشان ايمنی غذا را دريافت كنند.

وی ادامه داد: اين نشان به برخی توليدكنندگان چای ايرانی نيز كه توانسته‌اند تا ۵۰ درصد ميزان سموم و فلزات سنگين را در توليد چای خود كاهش دهند و اين محصول را به عنوان یک نوشیدنی سالم بجای نوشيدنی‌های حاوی شكر به مردم عرضه کنند، اعطا شد.

مديرکل نظارت و ارزيابي فرآورده های غذایی و آشاميدنی سازمان غذا و دارو در پايان ابراز اميدواری كرد: برگزاری اين همایش زمينه رقابت سالم بين توليدكنندگان برای ارتقا توليد محصولات سالم را فراهم می‌كند.



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseشرط اعطای نشان ایمنی و سلامت به صنایع غذایی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

4714

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

64

میهمان آنلاین

24493213

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA