عربستان اجازه بازدید وزیر بهداشت را از مجروحان حادثه منا نداد

ایرج حریرچی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: وزارت بهداشت به محض اعلام حادثه منا در روز پنجشنبه، آمادگی خود را برای اعزام نیرو، اعم از پزشک، پرستار و پیراپزشک اعلام کرد، اما دولت عربستان شرایط لازم را برای اعزام نیرو فراهم نکرد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن در روز پنجشنبه به دولت عربستان اعلام کردیم که به هیات ایرانی اجازه دسترسی به مجروحان ایرانی را که در بیمارستانهای عربستان هستند، بدهند که باز هم طرف عربستانی از کانالهای دیپلماتیک اعلام کرد که این شرایط فراهم نیست.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اکنون تیم پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با کار طاقت فرسا مشغول رسیدگی به مجروحان ایرانی در مراکز درمانی ایران در عربستان است و بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده ایم حال اکثر مصدومان ایرانی در بیمارستانها که حدود 91 نفر هستند، خوب است.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مشکل و نگرانی اصلی، وضعیت زائران ایرانی مفقود شده است که تعداد آنها زیاد است، عده زیادی از این افراد مجروحانی هستند که در بیمارستانهای شهرهای دیگر از جمله طائف بستری هستند اما هیچ اطلاعی از وضعیت آنها نداریم.
حریرچی گفت: بیمارستان های کشور برای پذیرش مجروحانی که نیاز به خدمات درمانی داشته باشند، آماده هستند اما به نظر می رسد اقدامات اورژانسی برای مجروحان در عربستان انجام شده و اکثر مجروحانی که طی روزهای آینده به کشور بازمی گردند، نیازی به انتقال به بیمارستان ندارند.
فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر ازدحام جمعیت رخ داد و بر اساس آخرین آمار اعلام شده 131 ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند، 91 نفر مجروح شدند و حدود 365 نفر نیز مفقود شده اند.
در حادثه دلخراش صحرای منا در مجموع نزدیک به دو هزار زائر مسلمان جان خود را از دست داده اند و به گفته سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت بیش از این تعداد نیز مجروح شده اند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseفاجعه مناعربستاناجازه بازدید وزیر بهداشتمجروحانکشتهوزارت بهداشت ایران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4296

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

427

میهمان آنلاین

24505414

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA