حوادث رانندگی شهریور ماه روزانه جان 58 نفر را می گیرد

سردار سرتیپ دوم موسی امیری روز چهارشنبه افزود: این آمارهای تکان دهنده زنگ خطر جدی هم برای مسوولان و هم برای مردم است.

وی اظهار کرد: در شهریور سال گذشته یک هزار و 800 نفر بر اثر حوادث ترافیکی در سطح کشور جان خود را از دست دادند ضمن اینکه 31 هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر جای خوشبختی است که میزان سوانح رانندگی در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در کل کشور به طور میانگین هفت درصد کاهش داشته که این میزان کاهش اگر چه رضایت بخش است اما مطلوب نیست.

سردار امیری گفت: همیشه شهریور، ماه پرترافیک و حجم کاری بالا برای ناجا به خصوص راهنمایی و رانندگی و پلیس راه بوده و به همین منظور در تعطیلات نوروز و تابستان به ویژه در شهریور طرح ویژه ای به مرحله اجرا گذاشته می شود.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا افزود: اما علاوه بر اجرای طرح های راهور، رانندگان برای حفظ سلامتی خود و همراهانشان باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کنند.

به گفته سردار امیری با توجه به اینکه این روزها در بیشتر مناطق کشور به ویژه نقاط پرتردد از جمله شهرهای زیارتی و سیاحتی و شمالی شاهد بارش های پراکنده و لغزندگی سطح جاده ها هستیم از رانندگان انتظار داریم تا ضمن رعایت تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، سرعت مطمئنه و حد فاصل طولی را در تمام مسیرها مراعات کنند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم رانندگان در مسیر بازگشت به خصوص در هفته آینده که ترافیک بیشتر از سایر روزهاست طوری مدیریت تردد داشته باشند که مشکلات و حوادث به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید آرام آرام رفتارهای رانندگی تغییر کند و در این خصوص رسانه ها نقش بسیار حساس و مهمی در آگاه سازی و اطلاع رسانی دارند و ماموران نیز از دلسوزی های بی مورد خودداری کنند زیرا این مسئله در درازمدت سبب آسیب رساندن جدی خواهد شد.

سردار امیری یادآور شد: از سوی دیگر بهتر است سرنشینان عقب خودروها نیز نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام کنند زیرا هنگام بروز سانحه آنان به جلو پرتاب می شوند و آسیب جدی و بیشتری بر اثر ضربات وارده خواهند دید.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا در ادامه به مسئله فوتی های ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی در مسیر انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی 51 درصد فوتی ها در صحنه و 49 درصد نیز خارج از صحنه و حین انتقال به مراکز درمانی و بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند که این آمارها در هیچ جای جهان منطقی نیست و بهتر است وزارت بهداشت نسبت به تجهیز آمبولانس های خود و به کارگیری تکنسین های متخصص اقدامات لازم را به عمل آورد. (ایرنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseحوادث رانندگی شهریور ماه روزانه جان 58 نفر را می گیردجانشین رییس پلیس راهور ناجاشهریور ماه شمار فوتی های ناشی از سوانح رانندگی روزانه به 58 نفر


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8117

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

70

میهمان آنلاین

24604372

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA