منع فروش صدف‌های دریایی در قشم

حمیدرضا محسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا با اشاره به اهداف ژئوپارک قشم برای به مشارکت طلبیدن جامعه محلی در مدیریت ژئوپارک و طرح‌هایی برای آموزش آن‌ها اظهار کرد: طرح‌ کاهش و یا متوقف کردن فروش صدف‌های جزیره در دستور قرار گرفته، اما به یک‌باره نمی‌توان فروش این صدف‌ها را متوقف کرد‌، چون باید پذیرش از سوی جامعه محلی اتفاق افتد. باید اول محصولی را جایگزینی صدف کرد تا عرضه‌ی صدف‌ها کنترل شود.

 او با بیان این‌که اجرای این طرح به منظور حفاظت از محیط‌زیست و گونه‌های دریایی آن صورت می‌گیرد‌، افزود: گاهی صدف‌هایی به گردشگران فروخته می‌شود که اصلا به این منطقه ربطی ندارد. برخی از این صدف‌ها حتی چینی و دست‌ساز بشر هستند، برای همین تصمیم گرفتیم طرحی را برای نظارت و کنترل وضعیت موجود داشته باشیم.

محسن‌پور با بیان این‌که صدف‌ها به نوعی سوغات جزیره برای گردشگران محسوب می‌شوند، ادامه داد: ما برای محصول جایگزین صدف‌ها که در حال حاضر در بیشتر نقاط جزیره به فروش گذاشته شده‌اند‌، نان محلی قشم را در نظر گرفتیم، نان‌ها و شیرینی‌هایی که به شکل صدف و ستاره دریایی تهیه و فروخته می‌شوند.

 سرپرست ژئوپارک قشم‌، عروسک‌های بومی جزیره را که از مواد بازیافتی در روستاهای قشم تولید می‌شود را محصول پیشنهادی دیگری به عنوان جایگزین صدف‌ها ذکر کرد و افزود: ما فعلا در حال بررسی این پیشنهادها هستیم، چون جامعه محلی هم باید محصول پیشنهادی ما را بپذیرد و از آن استقبال کند تا بتوان طرح کاهش و یا توقف فروش صدف‌های جزیره را به اجرا گذاشت.



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseسرپرست ژئوپارک قشمتوقف فروش صدف‌های دریایی در جزیره قشمجایگزین کردن شیرینی‌های محلی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

1708

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24490205

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA