ابتکار: الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی مناسب نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، دکتر "معصومه ابتکار" دیروز جمعه در مراسم 5 هزار نفری جشن تیرگان و بزرگداشت روز ملی دماوند در شهر رینه آمل، با اشاره به اینکه محیط زیست نیازمند حمایت دوستداران خود است، افزود: در شرایطی که در کل کره زمین وضعیت کوه‌ها و تالاب‌ها، حیات وحش و تنوع زیستی به خطر افتاده است، این نشان می‌دهد که زندگی انسان‌ها در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تهدید محیط زیست، تهدید زندگی آینده فرزندان ما است، اظهار کرد: نباید به واسطه تخریب محیط زیست زمینه‌ای برای گرفتن شادابی از نسل آینده فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز حرکت جهانی برای جلوگیری از روند تخریب زمین شکل گرفته است، عنوان کرد: جلوگیری از تخریب تالاب‌ها و حفاظت از منابع آب، خواست همه مردم کره زمین است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه ایران نیز باید به جریان جهانی حفاظت از محیط زیست بپیوندد، یادآور شد: به دلیل اینکه محیط زیست در اشعار ایرانیان بیان شده و از همه مهمتر در مبانی دینی ما نیز به این مهم اشاره شده است؛ حفاظت از مواهب الهی وظیفه هر فرد است.

وی با اعلام اینکه امروز شرایطی را تجربه می‌کنیم که در اثر مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، وضعیت بحرانی در کشور پیش آمده است، تصریح کرد: الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی ایران مناسب نیست و برای اینکه ایران سربلند بماند، هیچ راهی نداریم بجز اینکه تحولی عظیم در شیوه‌های کشاورزی و تولید ایجاد کنیم.

ابتکار بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب در کشور تاکید کرد و گفت: امروز مصرف غلط انرژی، گازهای گلخانه‌ای را به تهدید تبدیل کرده است و در این بخش باید میزان استفاده از انرژی کاهش یافته، به سمت انرژی‌های خورشیدی سوق پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی - اسلامی برای استفاده از مواهب الهی الگوی مصرف دارد، عنوان کرد: دولت برای حفاظت از محیط زیست برنامه دارد و استفاده از ورزش برای آموزش الگوی صحیح حفاظت از محیط زیست از جمله برنامه‌های خوبی است که در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حمایت این سازمان از جشنواره فیلم سبز با تولیداتی در حوزه محیط زیست از جمله راهکارهای تعمیق فرهنگ زیست محیطی است، افزود: 6 مردادماه همایش حفاظت از جنگل‌های ایران برای حفظ این میراث ملی در کشور برپا می‌شود.

وی بر آموزش از طریق رسانه‌ ملی در زمینه حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: این رویه روز به روز در حال بهبود است و برای حفظ محیط زیست باید تلاش‌های زیادی صورت بگیرد.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseالگوی مصرف آببخش کشاورزیخانگیدکتر ابتکارجشن تیرگانتخریب زمین


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1713

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

145

میهمان آنلاین

24502831

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA