شاخص ایمنی و سلامت در حوزه کار باید ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در این پیام با تاکید بر اینکه سلامت جسمي و رواني نيروي کار، سرمايه بالقوه براي دستیابی به توسعه پایدار می‌باشد، تصریح کرده است باید  در سال «هم­دلی  و هم­زبانی دولت و مردم» با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی، دست در دست هم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه «کار شایسته» را به بالاترین درجه ممکن برسانیم.

متن این پیام یه شرح زیر است:

هشتم اردیبهشت ماه 1394 مصادف با 28 آوریل، روز جهانی ایمنی و سلامت کار است. امسال دستگاه­های اجرایی، تشکل­ های کارفرمایی و کارگری و انجمن­ های علمی کشور در یک حرکت جهانی و همگام با سازمان بین­ المللی کار، شعار «تحقق کار شایسته با نهادینه­سازی فرهنگ ایمنی و بهداشت کار» را انتخاب کردند.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر نارسایي موجود در مجموعه ایمنی و سلامت کار کشور، از كارايي و بهره ­وري منابع انساني کاسته و متاسفانه سبب گشته ایران در رتبه­ بندی جهانی در رابطه با شاخص «کار شایسته» در مرتبه‌ای قرار گیرد که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

ضمن تأکید بر این نکته که سلامت جسمي و رواني نيروي کار، سرمايه بالقوه براي دستیابی به توسعه پایدار می‌باشد، لازم است در سال «هم­دلی  و هم­زبانی دولت و مردم» با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی، دست در دست هم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه «کار شایسته» را به بالاترین درجه ممکن برسانیم.

برای رسیدن به این هدف بزرگ، توجه جمعی به ایمنی و سلامت کار و مشارکت بین­بخشی از مرحله قانون­گذاری و سیاست‌گذاری تا برنامه ­ریزی و اجرا در بخش دولتی و خصوصی امری ضروری است.

اينجانب ضمن تبريك اين روز به تمامي همكاراني كه اين عرصه را براي خدمت به مردم  برگزيده ­اند، سعادت، بهروزي و موفقيت ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseوزیر بهداشتدرمان و آموزش پزشكیروز جهانی ایمنی و سلامت کارپیامشاخص ایمنی و سلامتارتقا


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

2628

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24491125

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA