آخرین جزئیات حادثه آسایشگاه پاکدشت اعلام شد

مجتبی خالدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان آنکه روز یکشنبه این هفته یک حادثه مسمومیت غذایی در مرکز نگهداری معلولین ذهنی 'پدربزرگ' روستای جیتو پاکدشت به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: در این آسایشگاه 132 معلول ذهنی در گروه سنی 25 تا 30 سال زندگی می کنند.

وی ادامه داد: به گفته مسوولان این آسایشگاه در روز حادثه مسمومیت غذایی به این معلولان، سوپ جو داده شده که پس از آن در 30 نفر از معلولان اعلام مسمومیت گوارشی، دل پیچه، دل درد و اسهال مشاهده می شود و در ساعت بیست و ده دقیقه آن روز با اورژانس تماس گرفته می شود.

سرپرست مرکز هدایت عملیات و بحران اورژانس کشور، گفت: متاسفانه قبل از رسیدن اورژانس، سه مرد متولد سال های 37، 36 و 45 جان خود را از دست می دهند و 27 نفر بقیه به بیمارستان زعیم پاکدشت منتقل شده و سرم تراپی و دارو درمانی شده و پس از آن مرخص می شوند.

خالدی افزود: اما پس از آن دوباره یک نفر از معلولان دچار علائم مسمومیت گوارشی شده و به بیمارستان لقمان تهران منتقل می شود که حال او بهتر است اما همچنان باید تحت مراقبت های پزشکی باشد.

وی تصریح کرد: جسد درگذشتگان این مسمومیت نیز در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته و کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت نیز به آسایشگاه پاکدشت مراجعه کرده و از مواد غذایی و سوپ جو باقیمانده، نمونه برداری کرده و آن را در اختیار آزمایشگاه مورد تائید وزارت بهداشت قرار داده اند.

وی با بیان اینکه نتیجه این آزمایش ها ساعات پایانی فردا مشخص می شود، گفت: تجربه نشان داده که معمولا علت این حوادث، رعایت نکردن نکات بهداشتی است اما با این وجود عامل مسمومیت همچنان ناشناخته است.

سرپرست مرکز هدایت عملیات و بحران اورژانس کشور، یادآور شد: به تیم فوریت های پزشکی پاکدشت توصیه شده تا در صورت مراجعه مجدد بیماران از آسایشگاه، آن را با قاطعیت پیگیری و اطلاع رسانی کرده و آنان را به بیمارستان لقمان تهران ارجاع دهند.

خالدی افزود: همچنین به آسایشگاه پاکدشت، تذکرات بهداشتی داده شده و یک کارشناس بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید بر بهداشت آنجا نظارت کند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادثمسمومیت گوارشیآسایشگاه پاکدشتسوپ جومعلولانبهداشت محیط


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5703

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

100

میهمان آنلاین

24481873

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA