تاثیر منفی آب شیرین کن ها بر محیط زیست

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈلیلا حسینیˈ روز چهارشنبه در همایش استفاده از آب شیرین کن ها که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه آب هرمزگان برگزار شد، با اشاره به ضرورت استفاده از آب شیرین کن ها با توجه به شرایط اقلیمی کشور برای تامین آب ، اظهار داشت: با توجه به این ضرورت باید به منظور کاهش اثرات زیست محیطی ، دقت کافی در تعیین محل ساخت کارخانه های آب شیرین کن صورت گیرد.

وی استفاده از تکنولوژی های نوین برای تامین آب در مناطق دارای آب شور و لب شور را از ضروریات کشور عنوان کرد و افزود: امروز شرایط اقلیمی کشور و افزایش تقاضای آب شیرین در نقاط مختلف به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی ایران، استفاده از آب شیرین کن ها به عنوان یک تکنولوژی نوین را به یک ضرورت مهم در تامین آب مطرح کرده است.

حسینی تاثیر در بالا بردن دمای آب ساحل، اشغال ساحل جهت نصب تاسیسات کارخانه بجای کاربریهای تفریحی و توریستی، اثرات منفی بر سفره های آب، آلودگی صوتی و برخی موارد دیگر را از مهمترین اثرات منفی زیست محیطی کارخانه های آب شیرین کن عنوان کرد.

یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری شده است.

هرمزگان از جمله نقاطی است که به دلیل بیش از یک دهه خشکسالی با بحران کم آبی مواجه است و امروز استفاده از تکنولوژی آب شیرین کن یکی از راهکارهای مهم در تامین آب مناطق مختلف این استان است.

 

 

منبع : سایت سازمان حفاظت محیط زیست



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآب شیرین کن هاتاثیر منفیمحیط زیستهرمزگانبحران کم آبیآلودگی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2874

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

170

میهمان آنلاین

24503992

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA