دوره فواره‌ و بارانهای مصنوعی در مهار آلودگی هوا به سر آمده ، نصب فیلترهای دوده بر خودروها

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، مهندس‌ بهروز در دومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا اضافه کرد: همچنین یک برنامه کوتاه مدت در شهرداری داریم که بر اساس آن تا سال 96 تعداد روزهای «ناسالم» به نصف می‌رسد.

وی ادامه داد: کنترل آلودگی هوا از منبع انتشار، سیاست اصلی شهرداری تهران محسوب می‌شود که استفاده از ابزارهای علمی و سیستماتیک نیاز اصلی آن است تا حداقل ما را از وضعیت هوای شهر تهران مطلع کند به گونه‌ای که بتوانیم بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران اضافه کرد: اگر آلودگی وارد جو شود قطعا قابل کنترل نیست و باید هزینه‌های چند ده برابری پرداخت کنیم تا بتوانیم این آلودگی را از هوا بگیریم در حالیکه با استفاده از روش کنترل آلودگی از مبدا می‌توان از این هزینه‌ها جلوگیری کرد.

بهروز ادامه داد:‌ در سال‌های گذشته سعی کردیم به مسئولان بقبولانیم روش‌های موقت مثل زوج و فرد شاید به ترافیک کمک کند اما در رفع آلودگی هوا موثر نخواهد بود و با فعالیت‌های مقطعی و کوتاه مدت به نتیجه نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته 140 روز ناپاک در شهر تهران داشتیم افزود: باید کاری انجام دهیم که بیشترین تاثیر را در کوتاه مدت داشته باشد و اگرچه شهرداری در سالهای گذشته مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفته و از امکاناتی که می‌توانسته در اختیار داشته باشد محروم شده اما سیاست‌های خود را به صورت جدی برای حل این معضل تنظیم کرده است.

با الگوی ملی نمی‌توان شهرها را اداره کرد

قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی شاه کلید کاهش آلودگی هوای شهر تهران است، افزود: شهر تهران باید بر اساس الگوی خود مدیریت شود و با الگوی ملی نمی‌توانیم شهرها را اداره کنیم.

بهروز اضافه کرد: قانونگذاران باید دقت کنند که با یک نسخه نمی‌توان همه مشکلات را حل کرد.

تصمیم مجلس برای انتقال پایتخت پاک کردن صورت مساله است

وی با بیان اینکه تصمیم مجلس برای انتقال پایتخت پاک کردن صورت مساله است افزود: اگر پایتخت به جای دیگری منتقل شود مشکل حل نشده و فقط به نقطه دیگری منتقل می‌شود.

قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران تصریح کرد:‌ بررسی‌ها در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که خودروها بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند و از میان همین خودروها ، خودروهای دیزلی آلودگی بیشتری ایجاد می‌کنند.

سال آینده فیلترهای دوده بر روی خودروها نصب می‌شود

وی از نصب فیلترهای دوده بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد و خودروی پیمانکاران شهرداری تهران خبر داد و گفت: شورای شهر تهران در بودجه ریزی سال 93 این موضوع را مدنظر قرار داده است.

بهروز تاکید کرد: نباید این نگاه حاکم باشد که نان مردم را به بهای جانشان فدا کنیم چرا که اگر قرار باشد برای حمایت از تولید کننده داخلی از زندگی مردم هزینه کنیم به هیچ عنوان به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: در حمل و نقل عمومی باید خودروهایی که میزان الایندگی‌شان صفر است با تعرفه صفر وارد شوند.

قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران ادامه داد: اولین اتوبوس‌های برقی و هیبریدی توسط شهرداری تهران وارد شده که امیدواریم در آینده تعداد آنها افزایش یابد.

با کاهش ذرات معلق زیر 2.5 میکرون از 19 هزار مرگ زودرس جلوگیری خواهد شد

به گفته وی طبق آمار جهانی با کاهش ذرات معلق زیر 2.5 میکرون سالانه از 19 هزار مرگ زودرس جلوگیری خواهد شد چرا که ذرات 2.5 میکرون مانند آزبست دقیقا منشا سرطان معرفی شده‌اند.

دوره فواره‌ها و باران‌های مصنوعی به سر آمده

بهروز با بیان اینکه اکنون زمان واقع نگری است افزود: دوره‌ فواره‌ها و باران‌های مصنوعی برای مهار آلودگی هوا به سر آمده و باید از راه‌های علمی استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد خودروها هنگام افزایش آلودگی هوای کلانشهرها اظهار کرد: نمی‌توانیم تردد خودروها را محدود کنیم اما اجازه دهیم 1.5 میلیون موتورسیکلتی که سه برابر حد استاندارد آلودگی ایجاد می‌کنند را رها کرد.

قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: اجرای طرح زوج و فرد از در منازل یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش آلودگی هواست اما سوال این است که موتورسیکلت‌هایی که به اندازه 4.5 میلیون خودرو آلودگی تولید می‌کنند را چگونه باید متوقف کرد و آیا کاری برای خودروهای دیزلی انجام شده است یا نه؟

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآلودگی هوافیلترهای دودهنصبخودروهافوارهباران های مصنوعیتهرانذرات معلقمرگ زودرسانتقال پایتختزوج وفرد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5337

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

242

میهمان آنلاین

24499348

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA