شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ریسک حوادث در حوزه عملیاتی خود را به حداقل رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران , علیرضا عیدک زاده سرپرست اداره HSE  این شرکت با تشریح    فعالیت های صورت گرفته طی شش ماه اول امسال و چشم انداز و ماموریت های آن ابراز داشت : امور HSE دارای همکاری گسترده ای با سایر واحدها، نهادهای ذیربط، مراکز دانشگاهی وسازمان های فعال در زمینه HSE در سراسر دنیا میباشد و از نظر مدیریت HSE بالاترین جایگاه را در کشور دارا است و از طریق ارائه خدمات و دانش به سایر واحدهای درون و برون سازمانی و صنایع داخلی و خارجی برای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ایجاد ارزش می-نماید. همچنین  در جهت ارتقاء پروژه ها و فعالیت های تولید نفت و گاز و مایعات گازی در سطح شرکت ملی نفت از طریق تجهیز پرسنل به منابع،اطلاعات و رهبری آنان در زمینه HSE تلاش می نمائیم تا قادر شوند خدمات ارزشمندی را در بالاترین سطح حرفهای، بدون ایجاد جراحت، بیماری و مرگ و میر ناشی از کار و صدمه به محیط زیست و پیامدهای ناشی از تحمیل خسارت به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ارائه دهند.

وی در رابطه با فعالیت های بخش بهداشت این اداره تصریح کرد : در بخش بهداشت , پروژه اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار در ساختمانهای ستاد تهران با همکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت. همچنین بازدید بهداشتی از مناطق عملیاتی شرکت های زیرمجموعه, تهیه دستورالعمل های ایمنی جوشکاری، پرتونگاری, انجام بازرسی های بهداشتی از ساختمان های ستاد تهران,تهیه پیش نویس راهنمای محاسبه شاخص های بهداشتی در نفت مناطق مرکزی ایران , محاسبه شاخص های بهداشتی سال 91 در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکتهای تابعه و تهیه کتابچه های مرتبط، پوستر ها و پمفلت های آموزشی از دیگر فعالیت های این بخش می باشد.

سرپرست اداره HSE فعالیت های بخش ایمنی و آتش نشانی را شامل  حفاظت از پرسنل در مقابل مخاطرات و حوادث ناشی از روند جاری عملیات،ایمن سازی پروژه ها در حین اجراء و بررسی ایمنی پروژه ها در مراحل مختلف طراحی،همچنین مقابله با حوادث غیرمترقبه و شرایط بحرانی برشمرد و افزود : در مراحل مطالعات مفهومی، امکانپذیری طرح، طراحی و ..... کارشناسان متخصص ایمنی فرآیند،ایمنی حریق و ... کلیه مدارك HSE پروژه ها را بررسی و نتایج را اعلام نموده و تا مرحله اجرای کلیه نظرات و توصیه ها، موارد را پیگیری می نمایند . همچنین اعمال نظر در طراحی ها بطوریکه یک واحد کوچک مهندسی HSE مستقل از پروژه ایجاد شده که از ابتدای هر پروژه در مرحله بررسی فنی تا مهندسی پایه ، DETAIL و اجرا ، امور HSE نقش کلیدی داشته و طراحی را کنترل می نماید.

عیدک زاده,  انجام مطالعات HAZID, HAZOP, Consequence Modeling برای پروژه ها و طرح ها , نظارت بر پروژه های طراحی، خرید، نصب و راه اندازی سیستم اطفاء حریق ثبت حوادث و بررسی علل ریشه ای آنها و ارائه راهکاربکار گیری ناظران HSE پروژه طی مراحل اجرایی جهت حصول اطمینان از رعایت ضوابط HSE کارگاهی و اجرای صحیح سیستم های ایمنی از دیگر فعالیت های این بخش دانست.

سرپرست اداره ایمنی , بهداشت و محیط زیست با تشریح فعالیت های بخش محیط زیست و فضای سبز اظهار داشت : در این بخش، بررسی تطابق فعالیتهای ستادی و پروژه ها و عملیات تولید با استانداردهای زیست محیطی در دستور کار میباشد. از فعالیتهای عمده در بخش محیط زیست، احداث و توسعه فضای سبز در سطح پروژه ها و مناطق عملیاتی تحت پوشش، کنترل و جمع آوری پس آبهای حفاری و نیز ایجاد دستگاههای Zero Discharge میباشد.

طراحی ونظارت بر احداث و توسعه فضای سبز در مجاورت واحدهای تولیدی و طرحهای گسترده توسعهای و همچنین کمپ های رفاهی پرسنل، با اهداف کاهش آلودگی آب، هوا و خاک وافزایش روحیه کاری کارکنان بر عهده کارشناسان متخصص فضای سبز  می باشد .و اهم فعالیت های بخش محیط زیست شامل انجام مطالعات زیست محیطی پروژه ها, اخذ مشاور جهت کلیه پروژه های مشمول الزام قانونی ارزیابی زیست محیطی وتهیه گزارش ارزیابی زیست محیطی و اخذ مجوز سازمان محیط زیست جهت پروژه ها , پاکسازی خاکهای آلوده به روش بیولوژیکی و ایجاد فضای سبز در محل پسماندهای حفاری در منطقه خانگیران, پاکسازی خاکهای آلوده به روش فیزیکی در محل پسماندهای حفاری در منطقه خانگیران, ایزولاسیون مادپیت های حفاری با استفاده از ورقهای ژئو ممبران)در دست اقدام(, تهیه تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی شامل بومهای جاذب، شیت ها، رولهای جاذب و محلول های تجزیه کننده)در دست اقدام( , استقرار سیستم های Z.D در تعدادی از چاههای نفت و گاز و پروژه طراحی و نظارت بر طراحی و اجرای سیستم تصفیه و تزریق پساب) در دست اقدام ) می باشد.

 

براساس این گزارش در بخش پدافند غیرعامل و ستاد بحران , ارتباط با سازمانهای پدافند غیرعامل کشوری و مشاوران پدافند غیرعامل و طراحی و نظارت بر انجام اقدامات پدافند غیرعامل در پروژهها و واحدهای عملیاتی و نیز جمع آوری اطلاعات، هماهنگی و مدیریت مربوطه به زمان بحران و شرایط اضطراری در پروژهها و مناطق عملیاتی انجام میگیرد.

این گزارش می افزاید در رابطه با بخش سیستم مدیریت یکپارچه راه اندازی و به روزرسانی سیستم مکانیزه کنترل مدارک و مستندات مرتبط با سیستم HSEQ-MS و انجام ممیزی های داخلی و خارجی بر عهده این بخش بوده و  این بخش با کمک به دریافت گواهینامه های بین المللی نظیر ISO9001-2008 ، ISO/TS 29001-2007 ، ISO 14001-2004 ، OHSAS18001-2007و گواهینامه IMS بستر مناسبی را برای ارتقاء HSEQ سازمان در سطح کشور ایفاءمی نماید

 

 

منبع : پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseشرکت نفت مناطق مرکزیریسک حوادثحداقلعوامل زیان آورایمنی جوشکاریحوادث کارایمنی پروژه هاHAZOPاطفاء حریقIMS


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

3629

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

170

میهمان آنلاین

24497641

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA