ضرورت برخورداری از سیستم بازرسی بهداشت حرفه ای در کشور

 

به گزارش خبرنگار مهر، در متن پیام دکتر حسن طریقت منفرد آمده است: فرا رسیدن روز جهاني ايمني و بهداشت حرفه اي را با شعار " پيشگيري از بيماريهاي ناشي از كار" به شما خدمتگذاران عرصه سلامت نیروی کار کشور را تبريك عرض مي نمايم.

اين مناسبت به ما يادآور مي كند كه رسالت بسيار سنگيني در حفظ سلامت شاغلین کشور با پيشگيري از بيماريهاي ناشي از كار بر گردن ماست. برای تحقق اهداف واستراتژی های جهانی در سال در پیش رو بايد فعاليتهاي زيربنايي زيادي انجام گيرد كه سه حرکت اصولی با مشارکت تمامی ذی نفعان و متخصصین صورت خواهد گرفت :

- در بحث پيشگيري بايستی کشور را از یک سيستم بازرسي بهداشت حرفه اي قوی برخوردار نمود كه اين امر مستلزم داشتن قوانين و الزامات محكم و ساختار مناسب است، علاوه بر آن برخوداری افراد این سیستم از اخلاق بازرسی و مهارت تخصصی لازم است که امسال با برنامه های منسجم از سوی وزارت تداوم خواهد یافت.

- براي دسترسي گسترده کارفرمایان و شاغلين به خدمات بهداشتي و مراقبتهاي پزشكي شاغلين، امسال تقویت وارتقاء فعالیتهای بخش خصوصي به صورت قانونمند، عدالت محور وبا بهره گیری از تمامی ظرفیتها در دستور کار قرار دارد. تقويت بخش خصوصی در ارائه خدمات بهداشت حرفه ای وطب کار مي تواند يا از طريق حمايت از راه اندازي و توسعه فعاليت شركتهاي خصوصي ارايه دهنده این نوع خدمات  باشد و يا از طريق خودكفايي كارفرمايان در ارايه خدمات به شاغلين خود با راه اندازی مراکز مراقبتهای بهداشتی درمانی در کارخانه در قالب خانه هاي بهداشت كارگري ومراکز بهداشت کار امکان پذیر می گردد.

- حمایتهای قانونی ومالی شاغل آسیب دیده به صورت تغییر شغل، درمان مناسب و بهنگام ونیز پرداخت هزینه های درمان، غرامتها و مستمری ها از طریق صندوقهای بیمه ای. برای برقراری عدالت در اینگونه حمایتها نيازمند ساماندهی بيمه سلامت هستیم به نحوي كه حمایت ازشاغلين آسيب ديده مشمول قانون كار، قانون خدمات كشوري و قوانین خاص مي شود، يكسان شده و در قالب برنامه پزشک خانواده امکان دسترسی شاغلین بالاخص در مناطق محروم و شاغلین آسیب پذیربه خدمات پزشکی فراهم گردد .

انتظار دارم با همگامی و مشارکت فعال شما بتوانيم در جهت ارتقاء سلامت شاغلین و حمايت از نيروي كار و پيشگيري از بيمارهاي هزينه بر ناشي از كار گامهای مؤثری برداريم.

 

 

منبع : پایگاه اطلاعت ایمنی

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseامنیت شغلیحوادث کاربهداشتکارگرروز جهانی بهداشت حرفه ایپیشگیری از بیماری های ناشی از کاربیماری


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

296

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24494307

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA