موفقیت یک پروژه مرهون تعامل سازنده ذینفعان است/توجه ویژه اکتشاف به رعایت الزامات HSE

به گزارش خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی  NIOC، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران روز گذشته (۷ شهریورماه) در مراسم تقدیر از کارشناسان شرکت عملیات اکتشاف نفت برای ثبت رکورد بدون حادثه در پروژه لرزه نگاری سپهر، با بیان اینکه در ادبیات جدید به جای واژه کارفرما و پیمانکار از واژه ذینفع استفاده می شود، اظهار کرد: زمانی که یک تیم کاری تشکیل می شود همه در آن ذینفع خواهند بود نه تنها صاحبان سهام و این مفهوم ناقض این امر که هر شخص وظیفه و مسئولیت تعریف شده ای دارد، نیست.
سید صالح هندی با اشاره به اهمیت توجه به پیاده سازی اخلاق حرفه ای در سازمان گفت: یکی از عواملی که از بحث اخلاق حرفه ای نشات می گیرد توجه به بحث ایمنی، سلامت و محیط زیست است.
وی افزود: خوشبختانه هم اکنون در ایران به موضوع محیط زیست بیش از گذشته توجه می شود و نظارت دولتی شدیدی بر این امر حاکم است که نباید موجب ناخشنودی فعالان صنعت باشد.
هندی با اشاره به پروژه لرزه نگاری سپهر، گفت: این پروژه در منطقه کوچکی همچون دشت آبادان با حجم بالای عملیات صنعتی اجرا شده که طبیعی است سختگیری های منطقه ای خاص خود را داشته باشد. در این راستا وظیفه ما این است که برای تطابق با شرایط فعلی، خود را تجهیز کنیم و با سلاح علم و تجربه به جنگ مشکلات برویم.
وی افزود: در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران سه اداره اچ اس ایی، حراست و حقوقی به لحاظ اهمیت همواره در سطح اول توجه بوده اند و شعار ما این است که "هیچ کاری آنقدر مهم نیست که الزامات اچ اس ایی در آن رعایت نشود."
هندی با تاکید بر نگاه مثبت مدیریت اکتشاف به مقوله اچ اس ایی، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که ضمن روش مند کردن، این حوزه را از نظر علمی بیشتر تقویت کنیم.
وی کسب موفقیت سه میلیون ساعت کار بدون حادثه در پروژه لرزه نگاری سپهر را نتیجه نظارت های مستمر اداره اچ اس ایی خواند و گفت: گزارش های اچ اس ایی از جمله گزارش هایی است که به طور کامل و سطر سطر مورد بازبینی و مطالعه قرار می گیرد که این امر اهمیت توجه به اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست را یادآور می شود.
هندی پردازش داده های برداشت شده از پروژه لرزه نگاری سپهر و استفاده همزمان از آن ها از سوی مدیریت اکتشاف و حتی شرکت های تولیدی را از مزیت های این پروژه خواند و گفت: این درحالیست که در گذشته معمولا بین برداشت داده ها و زمان استفاده از اطلاعات برداشت شده وقفه بسیار زیادی و گاها تا ۸ سال وجود داشت.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: داده های لرزه نگاری سایزمیک، داده های بسیار خوبی هستند که نقش مهمی در یکچارچه کردن سایر اطلاعات و کم کردن عدم قطعیت ها دارند.
هندی ضمن قدردانی از شرکت عملیات اکتشاف نفت به عنوان پیمانکار پروژه لرزه نگاری سپهر گفت: موفقیت حاصل در این پروژه به این معنی نیست که جایی برای بهبود نیست بلکه انتظار بهبود مستمر همیشه هست زیرا هر چقد که پیمانکاران قوی تر باشند کارفرما ها هم قوی تر هستند.
عملیات اکتشاف نفت در مسیر توسعه
مدیر شرکت عملیات اکتشاف نفت نیز در این نشست، با بیان اینکه در اجرای هر پروژه ای رعایت کامل مسائل ایمنی و سلامت انسان ها و توجه به الزامات زیست محیطی در اولویت است، اظهار کرد: توجه به این اصل در شرکت عملیات اکتشاف نفت سبب شده که هم اکنون شاهد سه میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در پروژه لرزه نگاری سپهر باشیم.
محمد عالمی مدت زمان اجرای پروژه لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی سپهر را ۲۱ ماه و مبلغ قرارداد را ۱۰.۹ میلیون یورو به اضافه ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: در این پروژه ۸۰ هزار و ۸۰۰ شوت لرزه نگاری پیش بینی شده است.
عالمی با بیان اینکه پیمایش لرزه نگاری سپهر در جنوب غرب کشور در قالب یک پروژه لرزه نگاری سه بعدی، دو بعدی و دو بعدی سه مولفه ای برنامه ریزی شده، گفت: برنامه پیش بینی لرزه نگاری سه بعدی سپهر برای ۱۴۶۰ کیلومتر مربع و دو بعدی و سه مولفه ای برای ١٦٠ کیلومتر بوده است.
وی انجام موفق پروژه لرزه نگاری سپهر که هم اکنون بیش از ۱۰۰ درصد برنامه برداشت اطلاعات داشته را نتیجه تعامل و همکاری خوب کارفرما و پیمانکار اعلام کرد و گفت: این پروژه در شرایط حساس محیطی و منطقه ای در حال اجراست و برآوردن انتظارات مردم منطقه از عهده شرکت عملیات اکتشاف به تنهایی خارج است از این انتظار می رود که شرکت نفت در این زمینه یاری رسان باشد.
عالمی اظهار کرد: شرکت عملیات اکتشاف نفت همواره در تلاش است تا با بهبود تجهیزات تکنولوژیکی، کیفیت کار و افزایش بهره وری خود را به استاندارهای کلاس جهانی نزدیک کند که در این راستا خواهان حمایت کارفرما هستیم.
به گزارش NIOC، پروژه نگاری سپهر با هدف اکتشاف تله های چینه ای و تله های مرکب چینه ای و ساختمانی در بخش هایی از نواحی دشت آبادان و دزفول شمالی در حال اجرا است.
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستموفقیت یک پروژه مرهون تعامل سازنده ذینفعان است/توجه ویژه اکتشاف به رعایت الزامات HSE


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8101

تعداد اعضا

6468

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

44

میهمان آنلاین

24500479

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA