پزشکیان: تغییر وزیر بهداشت، نظام سلامت را با چالش مواجه می‌کند

به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلسدکتر مسعودپزشکیان افزود:  وزارت بهداشت و درمان دولت دوازدهم مانند گذشته نخواهد بود و با مسائل جدی روبه رو می‌شود، زیرا هم‌اکنون با مشکلات مالی و کسر بودجه مواجه است و بیش از 10 ماه منابع بیمارستان‌ها تخصیص پیدا نکرده است.
 
وی تصریح کرد: روند فعلی در وزارت بهداشت و درمان نیز نیازمند مدیریت و اصلاحات جدی است که رفع این چالش‌ها و مدیریت تنها از عهده وزیر وقت برخواهد آمد، زیرا به تمامی روند کار تسلط دارد.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت بهداشت و درمان دولت دوازدهم مانند گذشته نخواهد بود و با مسائل جدی روبه رو می‌شود، زیرا هم‌اکنون هم با مشکلات مالی و کسر بودجه مواجه است، بیش از 10 ماه منابع بیمارستان‌ها تخصیص پیدا نکرده، از این رو تیم فعلی دولت یازدهم باید در دولت دوازدهم در راستای برنامه‌ها کار خود را ادامه دهد زیرا در جریان تمامی کسر بودجه ها و مشکلات است.
 
پزشکیان تاکید کرد: ادامه روند کار در حوزه سلامت جز با سطح‌بندی، ارجاع، پزشک خانواده و خرید راهبردی امکان ندارد، در واقع با پول ایرانی نمی‌توان توقع امریکایی از خدمات حوزه سلامت داشت. خدمت بر اساس عدالت و در خور نیاز مردم باید ارائه شود، اما پاسخ به نیازها الزاما  ارایه تجهیزات مدرن به همه مناطق نیست.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته بسیاری از تجهیزات وجود نداشت اما تیم پزشکی معتقد بود در هر حال بیمار نباید بمیرد، گفت: بر اساس نیازها و امکانات باید توقع ایجاد شود، در صورتی خدمات کامل بدون توجه به نیازها و توقع مردم در برخی مناطق ارائه شود، بی‌عدالتی تحقق پیدا می‌کند که این بی‌عدالتی از ظلم به مردم هم بدتر است.
 
پزشکیان در ادامه مشکلات بیمه‌ها با وزارت بهداشت و درمان را یادآور شد و گفت: در این حوزه صندوق مجازی باید درست شود، در واقع الزامی برای ادغام صندوق های بیمه‌ای نیست، دغدغه تامین اجتماعی در رابطه هزینه سهم کارگران در بخش‌های دیگر بی‌ربط نیست، از این جهت به صورت مجازی صندوق‌ها باید ادغام شوند.
 
وی تاکید کرد: تا زمانی که دولت برای بیمه‌ها منابع پایدار تامین نکند و از منابع بخشی برای بخش دیگر هزینه شود، دغدغه تامین اجتماعی بی‌منطق نیست، در قانون برنامه توسعه ای کشور نوشته شده بود که بیمه برای همه مردم باشد و دولت آن را پایدار کند اما تاکنون تحقق نیافته لذا تنها به صورت مجازی می‌توان منابع صندوق های بیمه را مدیریت و مصرف کرد. در حقیقت اشکال کار دولت این است که دولت بسته خدماتی را به صورت جامع نمی‌بیند. 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستپزشکیان: تغییر وزیر بهداشتنظام سلامت را با چالش مواجه می‌کند


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8101

تعداد اعضا

6551

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

81

میهمان آنلاین

24500562

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA