برای امحای اصولی زباله های بیمارستانی، نیاز به تکنولوژی های پیشرفته داریم

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فریده اولاد قباد افزود: برای امحای اصولی پسماندهای بیمارستانی، علاوه بر اینکه نیازمند ارائه آموزش بیشتر به نیروهای خدماتی بیمارستان ها هستیم، شهرداری ها و وزارت بهداشت باید همکاری های بیشتری با هم داشته باشد.
 
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که در گذشته توجه چندانی به نحوه امحای پسماندهای بیمارستانی نمی شد، افزود: متاسفانه در برخی از شهرها، شاهد نابودسازی نادرست زباله ها که پسماندهای بیمارستانی نیز شامل آن می شد، بودم و بوی مشمئز کننده آن از فاصله چند متری مشام رهگذران را آزار می داد. توجه نکردن به این مساله، سلامت مردم را دچار مخاطره کرده و سبب شیوع بیماری های عفونی واگیر در منطقه می شد. از این رو توجه ویژه به شیوه امحای زباله، به خصوص پسماندهای بیماران بستری در اورژانس، بخش ایزوله و مبتلا به عفونت های واگیر، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازمند به کار گیری تدابیر ویژه ای است.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: یکی از این تدابیر بسیار مهم که تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت هم بیماران و هم مردم دارد، آموزش به کادر خدماتی بیمارستان ها در تفکیک زباله های بیمارستانی است تا به جای مخلوط کردن پسماندها و امحای آن ها به صورت یک جا، به شکل کاملا بهداشتی و حرفه ای اقدام به تفکیک آن ها از یکدیگر کرده و سپس امحا کنند. 
 
وی بهره گیری از فناوری های پیشرفته برای امحای زباله های بیمارستانی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: در کشورهای خارجی، دفن پسماندها با دقت و حساسیت بیشتری دنبال می شود تا ریسک شیوع بیماری های واگیر عفونی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند، در کشور ما نیز با این که پیشرفت های مطلوبی نسبت به گذشته صورت گرفته است، با این حال لزوم به کارگیری تکنولوژی های پیشرفته در امحای زباله های بیمارستانی، امری اجتناب ناپذیر است.
 
به گزارش سلامت آنلاین، عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید بررسی جامع و همه جانبه ای در خصوص روش های صحیح نگهداشت، بازیافت و نحوه امحا زباله های بیمارستانی در کشورهای خارجی انجام شود تا با استفاده از این تحقیقات، الگوسازی کرده و ابزار مورد نیاز را در داخل کشور تولید کرده یا تکنولوژی آن ها را وارد کنیم تا پسماندها به شکل کاملا اصولی و بهداشتی امحا شوند.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستبرای امحای اصولی زباله های بیمارستانینیاز به تکنولوژی های پیشرفته داریم


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5288

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

200

میهمان آنلاین

24506406

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA