طرحی جدید از معماران سبز برای محصولات ارگانیک

وی در ادامه می گوید : معنای توسعه پایدار به اینگونه است که طراحی و اجرایی که امروز انجام می دهیم باید تاثیر مثبتش را برای آیندگان نیز باقی بگذارد.  به عنوان مثال الان بنا به شرایط صنعتی و محیطی که در صنعت و تولید داریم ،مدام در حال تغییر محیط هستیم این مساله که این تغییراتی که ما در محیط ایجاد می کنیم چه نتیجه ای برای آیندگان  دارد و در آینده چه امکاناتی را بهبود می بخشد، چه کارهایی رابرای بهتر شدن این شرایط باید انجام دهیم، موضوعی است که توسعه پایدار در مورد آن صحبت می کند.
 
این عضو انجمن سبز  در ادامه می گوید:اما آیا در مبحث ارگانیک به بحث توسعه پایدار توجه شده است یا نه موضوعی است که باید آن را مورد بررسی قرار دهیم.
 
ناصری در ادامه می گوید : در کنار اجرای هر فعالیتی شما مجبور به ساخت و ساز هستید و ناگزیر هستید فضای برای کسب و کار خود مهیا کنید. در توسعه پایدار بحث ساخت و ساز نقش مهمی ایفا می کندو یکی از شاخصه های آن هم این است که شما معماری سبز را دنبال کنید.  
 
وی در ادامه می گوید : معماری سبز سه سبک دارد . نوع اول آن است که تکنولوژی را به هم وصل کند و  از آب ،باد، انرژی خورشیدی به نحو بهینه استفاده کند . نوع دوم استفاده از شرایط طبیعی در داخل فضایی است که معماری می شود .  
 
این متخصص در ادامه می گوید :وقتی می توانیم از یک معماری به عنوان معماری سبز یاد کنیم که تمام مسائل و اثرات ساخت و ساز را بر محیط زیست در نظر بگیریم و چرخه حیات این ساختمان را مد نظر قرار دهیم . چرخه حیات به این معنا است که از زمانی که طراحی شروع می شود تا زمانی که بعد از 20 سال از بین می رود،باید طوری شرایطش دیده شود و مصالحش به کار برود که به طبیعت ضرر نزند .ایمنی داشته باشد و اصول معماری در آن رعایت شود .اصل حفاظت از انرژی ،کاهش استفاده از منابع جدید و اصل احترام به افرادی که از این مکان ها استفاده می کنند، رعایت شود و از همه مهمتر اصل احترام به زمین و اصل یکپارچگی نیز باید در آن دیده شود.
 
وی در ادامه می گوید: 5 اصلی که بیان شد در تمام تفکرات سبز باید رعایت شود تا بتوان محیطی سالم داشت. اما اگر محصولی بخواهد ارگانیک نام بگیرد و سبز اعلام شود باید در جرگه همین اصول قرار داشته باشد.
 
یعنی تولید کننده ارگانیک به منابع انرژی و منابع زیست محیطی محصول تولیدی اش توجه داشته باشد. احترام به کاربران و استفاده کنندگان به گونه ای باشد که متوجه شوند محصول به درستی به عنوان محصول ارگانیک تهیه شده است . احترام به زمین اصل مهمی است که باید به آن توجه کرد. زیرا زمین به خاطر نعماتی که به ما می دهد قابل احترام است و به همین دلیل اگر بنایی ساخته می شود و اگر محصولی تولید می شود باید طوری باشد که به زمین آسیب نرسد و بعد از تولید محصول ویا خراب شدن بنا ،زمین به حالت اولیه اش برگردد.
 
وی در ادامه می گوید :وقتی می گوییم محصول سبز هدف ما این است که تنها به محصول ارگانیک توجه نکنیم بلکه به اثرات محصول بر روی جامعه و محیط زیست و آینده محصول نیز باید توجه داشته باشیم.
 
اینها مواردی است که تفکر سبز شناخته می شود و ما درانجمن سبز ایران مروج این تفکر هستیم . در حال حاضر زیر ساخت هایی را درصنعت غذایی کشور طراحی کرده ایم و در ساختمان سازی این را پیگیری می کنیم که آیا بنایی که ساخته می شود با اصول مدیریت سبز همخوانی دارد یا نه
 
وی در رابطه با ارتباط با انجمن ارگانیک می گوید : انجمن ارگانیک بر روی مسائل فنی تولید ارگانیک کار می کند و ما در رابطه با چرخه حیات این محصول از زمان تولید که طراحی می شود، تولید می شود، بسته بندی می شود، نظارت داریم و مدلی را برای محصول سبز طراحی می کنیم .
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستطرحی جدید از معماران سبز برای محصولات ارگانیک


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

503

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

61

میهمان آنلاین

24501621

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA