ساخت و سازهای غیر قانونی در دریا و تالاب به محیط زیست خسارت می زند

‌به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اللهیار و حسین چراغی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و هئیت همراه در بازدید میدانی از سازه و تاسیسات آبی واقع در تالاب انزلی و روگاهای آن،حریم حاشیه تالاب را مورد بازدید قرار داده و مسائل و مشکلات ذیربط در این خصوص را بررسی کردند.
 
وی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: ساخت و ساز در دریا و رودخانه های قابل کشتیرانی به سازمان بنادر و کشتیرانی واگذار شده که مجوزهای ساخت و بهره برداری و حق نظارت بر بهره برداران از این سازه‌ها است‌.
 
اللهیار افزود:بنادر و دریانوردی در اوایل دهه ۸۰ طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور که تهیه نقشه جامعی برای کاربری‌های مختلف در سواحل کشور را با همکاری ۱۸ ارگان انجامید در سه فاز و برای سواحل کشور و کمیته‌های ساحلی مدیرت سواحل استان و با مدیریت استانداران هر استان و دبیری مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان‌ها شکل داد.
 
اللهیار گفت: این کار با هدف استفاده بهینه از دریا و تالابها در شمال و دسترسی به دریاهای خزر و همچنین در جنوب بوده است و هرگونه ساخت و سازی بدون دریافت مجور هرگونه خسارت بر محیط زیست و تخریب سواحل را در پی دارد و ایمنی و حتی در برخی از موارد مشکلات سلامت جامعه و مردم را به خطر می‌اندازد.
 
وی تاکید کرد: باید هماهنگی بین دستگاه‌های اجرای مرتبط با حوزه سواحل و پشتیبانی و هماهنگی قوه قضاییه در راستای اینکه ساخت و سازهایی که در حوزه سواحل است هم مستند بر مطالعات علمی و براساس طرح مصوب و ابلاغ شده و هم اینکه همه جنبه‌های زیست محیطی و حقوقی مهندسی سواحل و سازه های دریایی را داشته باشد.
 
مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر تصریح کرد:مردم حق دارند که از سازه ها و تاسیساتی استفاده کنند خصوصا در موارد تفریحی که نکات ایمنی و زیست محیطی در آن رعایت شده باشد. باید دستگاه‌های مرتبط با دریا و تالاب شاهد این باشیم که علاوه بر رفع مشکلات موجود که در درجه اول امنیت وسلامتی مردم و گردشگران را تامین کند و باید با عزمی راسخ در این ارتباط اقدامات ویژه‌ای انجام شود.
 
وی بر ضرورت جلوگیری از تخریب سواحل و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در تالاب انزلی تاکید کرد و افزود: هرسازه ای که در دریا ساخته می شود نیازمند مطالعات پایه ای است که در این راستا سازمان برنامه و بودجه مهندسین مشاور را در سه رتبه، رتبه بندی کرده و مجموعه ساخت و سازهایی را که بخواهند انجام دهند، نیازمند مراجعه به آنان است .
 
اللهیار متذکر شد: با توجه به وظایف حاکمیتی و قانونی بنادر و دریانوردی هر طرحی که معرفی می شود باید از قانون تبعیت کند و همچنین تهیه نقشه‌ها و طرح های پایه به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و پس از بررسی و رعایت موضوعات ایمنی و حفظ محیط زیست انجام خواهد شد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستساخت و سازهای غیر قانونی در دریا و تالاب به محیط زیست خسارت می زند


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5278

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24481448

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA