دوغ غیربهداشتی 19 نفر را در نقده روانه بیمارستان کرد

سیفعلی اسکندرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال مراجعه شماری از شهروندان نقده ای در روزهای گذشته به مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان که با علایم مسمومیت حاد گوارشی صورت گرفته بود، شماری از این بیماران پس از انجام اقدام های اولیه شامل نمونه برداری و تزریق آنتی توکسین ها در بیمارستان های امام خمینی (ره) نقده و طالقانی ارومیه بستری شدند.

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون 19 مورد مراجعه حضوری به بیمارستان این شهرستان انجام شده که 15 مورد آنها در بیمارستان های ارومیه و نقده بستری و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند و حال عمومی بستری شدگان رو به بهبود است.

وی ادامه داد: نمونه هایی که از مسموم شدگان گرفته شده به همراه نمونه هایی از مواد غذایی مصرفی آنها برای بررسی های بیشتر به انستیتو پاستور تهران ارسال شده است.

رییس مرکز بهداشت نقده اضافه کرد: به منظور بررسی و تعیین علت وقوع مسمومیت غذایی، مراتب بلافاصله توسط بازرسان واحد بهداشت محیط و همکاران واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شهرستان نقده با تشکیل چهار گروه کاری مورد پیگیری قرار گرفت و محل خرید عامل مسمومیت (دوغ دست ساز) که یک گارگاه غیر مجاز بود، شناسایی و پلمپ شد.

وی گفت: بررسی های محیطی نشان می دهد خانوارهای زیادی از این واحد، دوغ دست ساز خریداری کرده اند که بر اساس هماهنگی های به عمل آمده در سطح شهرستان، نسبت به چاپ اطلاعیه و اطلاع رسانی محیطی محله محور و خانه به خانه اقدام و از شهروندان درخواست شد که در صورت تهیه دوغ غیر بهداشتی و غیرمجاز بلافاصله نسبت به معدوم سازی آن اقدام کنند.

اسکندرزاده از مردم خواست از مصرف محصولات غذایی به ویژه فرآورده های لبنی که به صورت غیرمجاز و غیر بهداشتی تهیه شده اند و فاقد شرایط بهداشتی هستند، خودداری کنند.

شهرستان نقده با 121 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمسمومیتدوغ غیربهداشتینقدهبیمارستاندوغ دست ساز


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5891

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

87

میهمان آنلاین

24499902

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA