چگونه ویتامین C بیشتری مصرف کنیم؟

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ ویتامین C در اغلب خوراکی‌ها وجود دارد و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا حفاظت می‌کند. همچنین ویتامین C از طریق کمک به جذب آهن،‌ بدن را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت هلثیر میشیگان، دوزی که پزشکان برای مصرف ویتامین C توصیه می‌کنند،‌ روزانه 70 تا 90 میلی‌گرم است و این میزان در صورت بارداری بیشتر می‌شود. بسیاری از غذاها و مکمل‌ها حاوی این ویتامین هستند و می‌توانند نیاز بدن به آن را تامین کنند که در دسترس‌ترین آنها به شرح زیر است:

- سبزیجات: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، فلفل سبز، کلم پیچ و گل کلم همگی دارای ویتامین C هستند و خوردن آنها بهترین راه جذب مقادیر زیادی ویتامین C‌ است اما این سبزیجات هرچه بیشتر حرارت ببینند و پخته شوند، ویتامین C آنها کمتر می‌شود.

- فلفل قرمز: مصرف فلفل قرمز یا فلفل تند در وعده‌های غذایی بیش از نیاز بدن به جذب ویتامین C کمک می‌کند.

- اسموتی (پوره میوه): اگر اهل میوه خوردن زیاد نیستید با ترکیب آب‌ِ میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، آناناس،‌ انبه و طالبی مخلوطی از یک نوشیدنی سالم را تهیه کند که سرشار از این ویتامین است و شما را سرحال می‌کند.

- قرص‌های ویتامین C: ویتامین C مانند مکمل‌های ویتامینی دیگر در قالب قرص‌های کپسول یا جوشان موجود است. در حالیکه مصرف قرص‌های ویتامین امری طبیعی و مفید است اما با این حال مصرف ویتامین‌های طبیعی، جایگزین بهتری برای شکل دارویی و شیمیایی آنها است.


منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseویتامین cجلوگیری از سرماخوردگیآب پرتقالسبزیجاتفلفل قرمز


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

7082

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

146

میهمان آنلاین

24501094

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA